A digitális tartalom és az elállás
Ez a bejegyzés azoknak a webáruházaknak szól, akik digitális tartalmat
Az elmúlt 10 évben fókuszba került az internetes biztonság problémája. Hiszen, mivel életünk egyre több területe tagozódik át az internetre- itt tájékozódunk, itt tanulunk, akár ismerkedünk és egyre többször itt vásárlunk- ezért egyre nagyobb szükség van arra, hogy a törvények kontrollt tudjanak gyakorolni az online világban is. Ezért az internetnek köszönhetően folyamatosan generálódnak új jogi fogalmak, valamint új törvények is születnek.
Pont ilyen a GDPR rendelet is, melyről korábban itt írtunk. A General Data Protection Regulation elnevezésű szabályozás a személyes adatok védelmével foglalkozik. Nem csak az adatvédelem kapott fokozott figyelmet az utóbbi időben. A fogyasztóvédelmi jogok is fókuszba kerültek, hogy szabályozni lehessen az online vállalkozásokat. Jelenleg több szigorú törvény is védi a fogyasztókat, így aki webáruházból rendel, biztonságban érezheti magát. A magánemberek közötti vásárlások esetében azonban nem vagy ilyen biztonságban, ezért a különböző C2C online piacterek használata nagyobb kockázattal jár, mint az egyszerű online rendelés.
Az utóbbi években az Európai Unió kifejezetten törekszik arra, hogy átgondolt fogyasztóvédelmi stratégiával védje állampolgárait. Fogyasztói szerződésekre, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokra, valamint a fogyasztói jogok érvényesítésére is fókuszál az Unió fogyasztóvédelmi politikája. A 2012-ben kidolgozott és elfogadott stratégia legfontosabb célja, hogy a szabályozás kereteinek megerősítésével javítsa a fogyasztók biztonságát. A stratégia megcélozta a jogérvényesülés javítását, fejlesztését, méghozzá úgy, hogy megszilárdíjta a jogorvoslat lehetőségét. Ami pedig még fontosabb: a szakpolitikát a társadalmi változásokhoz és a mindennapi élet valóságához igyekszik igazítani, hogy a jogszabályok megfeleljenek a digitális kor által támasztott igényeknek, és megfelelően reagáljanak az ezzel kapcsolatos kihívásokra.
Az EU fogyasztóvédelmi stratégiájának kifejezett célja, hogy biztosítsa, hogy a fogyasztói jogok a társadalmi és gazdasági változásokkal párhuzamosan, azokkal együtt fejlődjenek. Hiszen csak akkor lehet biztonságos jövőt teremteni, ha az aktualitásokra reagál a jogrendszer, ebben az esetben a fogyasztóvédelem is.
Ezek a célok állnak a magyarországi szabályozások hátterében is. Összességében tehát elmondható, hogy maga a fogyasztóvédelem, és annak digitális terepe kifejezetten fontos figyelmet kap az Európai Uniós és a hazai jogalkotásban.
A törvények kevésbé szabályozzák azokat a helyzeteket, amikor magánemberek vásárolnak egymástól. Ezért sokkal nagyobb biztonságban van a felhasználó akkor, ha webáruházból vásárol, mint akkor, amikor magánszemélytől vesz valamit.
Ha nem cégtől vásárolsz, akkor a szerződésetek szóbeli megállapodásnak minősül, ezeknek a jogvitáknak a kezelése nagyon bonyolult és hosszadalmas folyamat lehet, ráadásul nagyon nehéz bizonyítani az igazadat. A legjobb, amit tehetsz, ha mégis online piactéren vásárolsz, hogy alaposan tájékozódsz az eladóról, a termékről, több termékfotót is kérsz, és kiszűröd a friss profillal rendelkező eladókat. Sőt, a termékfotókat is leellenőrzöd a Google képkeresőjében, hiszen ha már egyszer kint van a kép az interneten, akkor meg fogod találni.
Ha webáruháztól vásárolsz, akkor nézd meg, hogy mit árulnak el magukról. Kint vannak a legfontosabb elérhetőségeik, melyek feltüntetését egyébként törvény is szabályozza? Nézd meg az ÁSZF-et is, így próbáld meg kiszűrni a valós és hiteles helyeket.
Vállalkozóként, webáruháztulajdonosként az a legjobb, amit tehetsz, ha minden szabályt betartasz. Legyenek kint az oldaladon a legfontosabb adatok, akciózz helyesen, legyenek a törvényeknek megfelelő az értékelési rendszered, és legyen aktuális, friss ÁSZF-ed.
E két utóbbi kritériumnak könnyebben felelhetsz meg, mint gondolnád: a Fogyasztó Barát dinamikusan frissülő ÁSZF szolgáltatásával, és a hozzátartozó plusz funkciókkal könnyedén megoldhatod ezt a két problémád, és nagy eséllyel még a marketinged is sikeresebb lesz, hiszen fontos bizalomépítő elemmel gyarapszik az oldalad!
Forrás
Ha Önnek is gondot okoz a gyakran és sokszor áttekinthetetlenül változó jogszabályok követése, és a webshop ÁSZF-e jogszerűen tartása, akkor váltson most, használja a Fogyasztó Barát ÁSZF SABLON & GENERÁTORT! A rendszerrel a 2022. május 28-tól érvényes jogszabályok szerint tudja tájékoztatni a vásárlóit, a következő jogszabályváltozásoknál pedig már Ön helyett fog dolgozni, és automatikusan frissül!
Minimális szövegbevitellel (pl. a megrendelés menete), adatok megadásával (pl. cégadatok), és a program által felajánlott lehetőségek kijelölésével (pl. van-e regisztráció, a visszaigazolás módja, stb.) gyorsan és egyszerűen generálhatunk dokumentumokat PDF, HTML, WIDGET és EMBED formátumban. A beillesztő kód bemásolásával az ÁSZF megjelenik a webshopban, és minden jogszabályváltozáskor automatikusan frissül.
Tegye rendbe most a webshopja ÁSZF-ét, hogy az megfeleljen a májusi jogszabályváltozásoknak, és használja ki a Fogyasztó Barát minden funkcióját!
Ha Ön is szeretne a webshopokat érintő jogszabályváltozásokról értesülni, és ehhez hasonló összefoglalót kapni, iratkozzon
fel a hírlevelünkre!
Ez a bejegyzés azoknak a webáruházaknak szól, akik digitális tartalmat
A fogyasztó elállása esetén a webáruháznak nemcsak kötelezettségei, hanem jogai
Az év vége felé sok webáruház kínálja kedvezményesen termékeit, és