A digitális tartalom és az elállás
Ez a bejegyzés azoknak a webáruházaknak szól, akik digitális tartalmat
A Shopify alkalmazottainak 10%-a elbocsátásra kerül, ez a százalékos arány konkretizálva ezer munkavállalót érint. A vállalat ezt azzal indokolja, hogy a vevői kereslet visszaesett a járvány okozta csúcsnövekedést követően.
A Shopify az egy piacvezető kanadai e-kereskedelmi platform, amely világszerte több mint 2 millió kereskedőnek ad otthont. A legtöbb Shopify-t használó kereskedő az Egyesült Államokból származik, de az európai vevőkörük is jelentősen gyarapodott az elmúlt két évben.
A világjárvány során „ugrásszerűen megnőtt a Shopify iránti kereslet” – nyilatkozta Tobi Lütke vezérigazgató egy céges blogbejegyzésben. Ennek eredményeként a Shopify további tőkét fektetett a vállalatba, és arra számított, hogy az e-kereskedelem 5-10 évvel előbbre lép.
Azonban az ügyfelek általi kereslet most visszaesett a járvány előtti szintre: „Továbbra is folyamatosan növekszik, de ez nem az elvárt 5 éves ugrás” – mondja Lütke. A Shopify ezt szemlélteti az alábbi grafikonnal.
Lütke: „A döntés meghozatala az én feladataim közé tartozott, és végső soron nem volt megfelelő a döntésem. Most alkalmazkodnunk kell. Ennek következtében ma el kell búcsúznunk néhányatoktól, és mindezt nagyon sajnálom.”
A vezérigazgató szerint a leginkább érintettek a toborzásban, a támogatásban és az értékesítésben dolgozók, valamint a „túlspecializált és párhuzamos szerepkörök”. A Shopify egyike azoknak a technológiai vállalatoknak, amelyek a közelmúltban elbocsátások révén csökkentik költségeiket, hasonlóan a Klarna elnevezésű fizetési szolgáltatóhoz. Az infláció miatt a tőzsde ingadozásban van, ami a befektetők érdeklődésének a csökkenéséhez vezet. Ez a tényállás kétségtelenül érinti a vezető e-kereskedelmi platformot is.
A fent szemléltetett ábrán is megmutatkozik, hogy 2020-ban volt az e-kereskedelem csúcsa. A Shopify is jelentős növekedést ért el 2020 és 2022 között. A Shopify üzletek száma meg is háromszorozódott, legészrevehetőbben az olyan európai országokban, mint az Egyesült Királyság és Franciaország.
Az e-kereskedelem növekedése a következő években a legutóbbi számadatok szerint lelassul. Mindamellett, hogy az offline üzletek ismételten megnyitották kapuikat, úgy tűnik, hogy a világgazdasági helyzet miatt csökken a fogyasztók bizalma és a vásárlások száma. Ezt az e-kereskedelmi iparágban egy tökéletes viharnak is nevezhetnénk a technológiai vállalatok számára.
Forrás
Tegye rendbe most a webshopja ÁSZF-ét, hogy az megfeleljen a májusi jogszabályváltozásoknak, és használja ki a Fogyasztó Barát minden funkcióját!
Ha Ön is szeretne a webshopokat érintő jogszabályváltozásokról értesülni, és ehhez hasonló összefoglalót kapni, iratkozzon
fel a hírlevelünkre!
Ez a bejegyzés azoknak a webáruházaknak szól, akik digitális tartalmat
A fogyasztó elállása esetén a webáruháznak nemcsak kötelezettségei, hanem jogai
Az év vége felé sok webáruház kínálja kedvezményesen termékeit, és