A digitális tartalom és az elállás
Ez a bejegyzés azoknak a webáruházaknak szól, akik digitális tartalmat
“Az akciós termékeinkre reklamációt nem fogadunk el.”
Az, hogy egy terméket akciósan kínál webshopja még nem azt jelenti, hogy e termékek vonatkozásában nincsenek a hibás teljesítésből eredő kötelezettségei.
Azonban, ha amiatt lesz árcsökkentett a termék webshopjában, mert annak ismert hibája van, akkor ez esetben erre a hibára vonatkozóan természetesen nem vonatkoznak a hibás teljesítés következményei. Ezekre hibákra fel kell hívni a vásárló figyelmét is, tehát, hogy a termék azért árcsökkentett, mert pl. színhibája van.
A vásárlója a kifogását csak azzal a hibával kapcsolatban nem jelezheti, amiről előzetesen tájékoztatták, minden más hibájával kapcsolatban azonban igen.
Amennyiben használt termékeket is értékesít webáruháza, érdekelheti, hogy Önnek milyen kötelezettségei vannak, ha a vásárló jelzi a termék hibás.
Hiába használt a termék, ezen termékek esetében is két év szavatosság vonatkozik a fogyasztókra, de annak szavatossági idejét a felek ennél rövidebb időben is megállapíthatják! (Ptk. 6:163. § (2))
Fontos azonban, hogy minimum egy évet kell ebben az esetben is biztosítani a fogyasztók részére!
Ha úgy dönt, a szavatossági időt rövidebb ideig akarja ezen termékekre biztosítani, akkor az ÁSZF-nek erre vonatkozóan rendelkezést kell tartalmaznia.
Miért van rá szavatosság? Amennyiben a terméknek olyan hibája van, ami a vásárlás során nem volt ismert – annak ellenére hogy használt termékről van szó – és a keletkezett hiba nem is a termék használtságával összefüggő okra vezethető vissza, a fogyasztó élhet szavatossági jogaival.
Szavatosság van. Jótállással mi a helyzet?
A jótállás szabályai csak az új termékekre vonatkozik, a használtakra nem.
Tegye rendbe most a webshopja ÁSZF-ét, hogy az megfeleljen a májusi jogszabályváltozásoknak, és használja ki a Fogyasztó Barát minden funkcióját!
Ha Ön is szeretne a webshopokat érintő jogszabályváltozásokról értesülni, és ehhez hasonló összefoglalót kapni, iratkozzon
fel a hírlevelünkre!
Ez a bejegyzés azoknak a webáruházaknak szól, akik digitális tartalmat
A fogyasztó elállása esetén a webáruháznak nemcsak kötelezettségei, hanem jogai
Az év vége felé sok webáruház kínálja kedvezményesen termékeit, és