Ha a Vásárló az átvételkor látja, hogy a csomagolás sérült, akkor kárfelvételi jegyzőkönyvet kell kitölteni.
Ha a termék sérült (a csomagolás nem), akkor azt panaszként tudja a vásárló megtenni. A Ptk. előírásai szerint a vásárlástól számított 2 hónapig az eladót terheli a felelősség, hogy bizonyítsa, hogy a termék az átadáskor nem volt hibás, erre eddig két megoldást láttunk:
- a csomagolást az eladó kibontja és készül videó felvétel, hogy a termék sérülésmentes (ezt nagyobb értékű termékeknél szokták alkalmazni),
- megkérik a vásárlót, hogy ő maga készítsen videót a kibontásról (de ez csak kérés, nem követelmény)
Sajnos a gyakorlat az, hogy legtöbb esetben se a vásárló, se az Eladó nem tudja bizonyítani az igazát, a fuvarozó pedig felteszi a kezét.
A Ptk. szabályozása miatt az ÁSZF szintű szabályozás is nehézkes, mivel, ha bármilyen követelményt támasztunk, hogy mit és hogyan kell a vásárlónak csinálnia az átvétel során, akkor azzal fogják támadni az ÁSZF-et, hogy egyoldalúan a fogyasztó hátrányára értelmezni azt a szabályt, hogy az eladó kötelezettsége a bizonyítás.