AZ ÜGYVÉD VÁLASZOL

kategóriák
címkék
Összes téma
Jótállás és szavatosság
Mi a teendő akkor, ha harisnya vagy zokni esetében a vásárló azt állítja, hogy a termék kisebb lett? Továbbá mi a teendő harisnya vagy zokni esetében akkor, ha ajándékba vásárolták a terméket, melyet 2 hónap elteltével bontanak ki és azt állítja a vásárló, hogy lyukas a termék?

Mindkét esetben lehetősége van az eladónak a termék gyártói bevizsgálására, amely során kiderül, hogy a használat során lett hibás a termék vagy már az termék átadásakor is hibás volt.

Amennyiben felpróbálta a terméket a vásárló és a felpróbálás vagy használat során hibás lett, annak több oka is lehet, azonban ha az átadáskor a termék jó volt, akkor nem beszélhetünk gyártási hibáról, valamint nem kell kellékszavatossági jogot biztosítani.

Az, hogy több hónappal később állítja a vásárló, hogy hibás a termék, nem sért jogszabályt, a Ptk. szerint 2 évig jogosult a hiba közlésére. Tipikusan akkor valósul ez meg, ha valaki pl.: új lakásba költözik, ahhoz vásárol termékeket előre és csak a költözés után bontja ki a terméket, kezdi el használni.


dr_nemeth_adam

DR. NÉMETH ÁDÁM

Hosszú évek óta a projekt jogi szakmai felelőse. Az irodavezető dr. Németh Ádám infokommunikációs szakjogász, ők tartják karban a sablonokat, javasolják a szükséges módosításokat.