AZ ÜGYVÉD VÁLASZOL
Adatvédelem
Árfeltüntetés
ÁSZF
Egyéb kérdések
Elállási jog
Jótállás és szavatosság
Panaszkezelés
Szerzői jog
Jótállás és szavatosság
2020.06.25.
Gyakran előfordul, hogy egy Vásárló visszajuttat egy terméket, kiderül, hogy nem rendeltetésszerű használatból ered a meghibásodása és a vásárló sem a javítást, sem a termék visszaküldését nem kéri. Így megőrzésre kerül a csomagja egy erre elkülönített helyen sorszámmal megjelölve a beazonosíthatóság végett. Az lenne a kérdésem, hogy ezeket a csomagokat meddig kell őriznünk? Van e erre vonatkozóan bármilyen jogszabály? Mi a helyes eljárás az ilyen és ehhez hasonló esetekben?
Ezt a helyzetet a polgári törvénykönyv felelős őrzésnek hívja. A felelős őrzésre az alábbi szabályokat lehet alkalmazni:
- mivel nem volt megbízás a megőrzésre, ezért az őrzésről nem lehet díjat felszámítani, viszont az indokolt költségek kiszámlázhatóak,
- az őrzés során a felelősség a vásárlót terheli, ha tehát megsérül a termék, akkor az a vásárló felelőssége,
- az őrzés időtartama nincs meghatározva, ilyen esetben a megőrzés megszüntetésére kell törekedni, mivel a termék a vásárló tulajdonában van.
A megőrzés megszüntetése érdekében fel kell hívni a vásárlót, vagy tájékoztatni kell, hogy a termék az ő tulajdonában van, így a webshopnak nincs lehetősége ezt korlátlan ideig tárolni, tehát gondoskodjon az elszállításról.
Az is megfelelő megoldás, ha ilyenkor a terméket visszajuttatják a vásárlónak, kiszámlázva a szállítási költséget utólag.
BETÖLTÉS...
DR. NÉMETH ÁDÁM
Hosszú évek óta a projekt jogi szakmai felelőse. Az irodavezető dr. Németh Ádám infokommunikációs szakjogász, ők tartják karban a sablonokat, javasolják a szükséges módosításokat.