AZ ÜGYVÉD VÁLASZOL

kategóriák
címkék
Összes téma
Jótállás és szavatosság
Gyakran előfordul, hogy egy Vásárló visszajuttat egy terméket, kiderül, hogy nem rendeltetésszerű használatból ered a meghibásodása és a vásárló sem a javítást, sem a termék visszaküldését nem kéri. Így megőrzésre kerül a csomagja egy erre elkülönített helyen sorszámmal megjelölve a beazonosíthatóság végett. Az lenne a kérdésem, hogy ezeket a csomagokat meddig kell őriznünk? Van e erre vonatkozóan bármilyen jogszabály? Mi a helyes eljárás az ilyen és ehhez hasonló esetekben?

Ezt a helyzetet a polgári törvénykönyv felelős őrzésnek hívja. A felelős őrzésre az alábbi szabályokat lehet alkalmazni:

  • mivel nem volt megbízás a megőrzésre, ezért az őrzésről nem lehet díjat felszámítani, viszont az indokolt költségek kiszámlázhatóak,
  • az őrzés során a felelősség a vásárlót terheli, ha tehát megsérül a termék, akkor az a vásárló felelőssége,
  •  az őrzés időtartama nincs meghatározva, ilyen esetben a megőrzés megszüntetésére kell törekedni, mivel a termék a vásárló tulajdonában van.

A megőrzés megszüntetése érdekében fel kell hívni a vásárlót, vagy tájékoztatni kell, hogy a termék az ő tulajdonában van, így a webshopnak nincs lehetősége ezt korlátlan ideig tárolni, tehát gondoskodjon az elszállításról.

Az is megfelelő megoldás, ha ilyenkor a terméket visszajuttatják a vásárlónak, kiszámlázva a szállítási költséget utólag.


dr_nemeth_adam

DR. NÉMETH ÁDÁM

Hosszú évek óta a projekt jogi szakmai felelőse. Az irodavezető dr. Németh Ádám infokommunikációs szakjogász, ők tartják karban a sablonokat, javasolják a szükséges módosításokat.