AZ ÜGYVÉD VÁLASZOL

kategóriák
címkék
Összes téma
Jótállás és szavatosság Panaszkezelés
Mi a teendő, ha a vásárló kibontja a csomagot és sérült csomagolású vagy sérült terméket talál a csomagban?

Ha a Vásárló az átvételkor látja, hogy a csomagolás sérült, akkor kárfelvételi jegyzőkönyvet kell kitölteni.

Ha a termék sérült (a csomagolás nem), akkor azt panaszként tudja a vásárló megtenni.  A Ptk. előírásai szerint a vásárlástól számított 2 hónapig az eladót terheli a felelősség, hogy bizonyítsa, hogy a termék az átadáskor nem volt hibás, erre eddig két megoldást láttunk:

  • a csomagolást az eladó kibontja és készül videó felvétel, hogy a termék sérülésmentes (ezt nagyobb értékű termékeknél szokták alkalmazni),
  • megkérik a vásárlót, hogy ő maga készítsen videót a kibontásról (de ez csak kérés, nem követelmény)

Sajnos a gyakorlat az, hogy legtöbb esetben se a vásárló, se az Eladó nem tudja bizonyítani az igazát, a fuvarozó pedig felteszi a kezét.

A Ptk. szabályozása miatt az ÁSZF szintű szabályozás is nehézkes, mivel, ha bármilyen követelményt támasztunk, hogy mit és hogyan kell a vásárlónak csinálnia az átvétel során, akkor azzal fogják támadni az ÁSZF-et, hogy egyoldalúan a fogyasztó hátrányára értelmezni azt a szabályt, hogy az eladó kötelezettsége a bizonyítás.


dr_nemeth_adam

DR. NÉMETH ÁDÁM

Hosszú évek óta a projekt jogi szakmai felelőse. Az irodavezető dr. Németh Ádám infokommunikációs szakjogász, ők tartják karban a sablonokat, javasolják a szükséges módosításokat.