A digitális tartalom és az elállás
Ez a bejegyzés azoknak a webáruházaknak szól, akik digitális tartalmat
Az Ektv. 4. § b) pontja szerint a vállalkozásának székhelyét, telephelyét, ennek hiányában lakcímét kell közzétennie webáruházában.
A vállalkozása székhelyeként illetve telephelyeként a cégjegyzékben szereplő hivatalos székhely, telephely rögzítése szükséges. Ha egyéni vállalkozóként üzemelteti a webáruházat, akkor a lakcímkártyán szereplő bejelentett lakcímet kell megadni.
Gyakori hiba, hogy az elérhetőségek között feltüntetett székhely adatok nem egyeznek az ÁSZF -ben vagy a számlán szereplő székhelyként feltüntetett címmel. Ezt a hatóság a fogyasztók megtévesztésének tekinti, tehát érdemes megnézni, hogy mindenhol a hivatalos székhely szerepel-e.
Ha van a webshopjának üzlethelyisége is, akkor annak címe sem keverendő össze – ha nem ugyanaz – a hivatalos székhelyének címével!
Nem is kérdés, hogy a fogyasztókkal kapcsolatot kell tartani valamilyen formában, anélkül nem lehet forgalmat bonyolítani, jogszabályoknak megfelelően működni.
A fenti jogszabályhely c) pontja értelmében “a szolgáltató elérhetőségére vonatkozó adatokat, különösen az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címét” fel kell tüntetni!
Ezt a jogszabályi előírást kiegészíti a Korm. rendelet 11. § c) pontja azzal, hogy tájékoztatni kell a fogyasztót a szerződéskötés előtt “a vállalkozás székhelyének postai címéről, telefonszámáról és elektronikus levelezési címéről”
A vásárlók számára is sokkal megnyugtatóbb, és gyorsabb ügyintézést tesz lehetővé ha kérdéseikkel telefonon keresztül is fordulhatnak a webáruházhoz.
A telefonszám, levelezési cím, elektronikus cím megadása tehát kötelező!
A kötelező telefonszám feltüntetés azt jelenti, hogy telefonos ügyfélszolgálatot is kell biztosítania?
Erre a kérdésre az Igazságügyi Minisztérium adott állásfoglalásában választ, mely szerint nem köteles a webshop telefonos ügyfélszolgálatot működtetni!
Kivételt a közszolgáltatási tevékenységet folytató vállalkozások és a külön törvényben meghatározott egyéb vállalkozások (pl. hírközlési szolgáltatók) képeznek akik viszont kötelesek.
Ha nem is kötelező, hogy egy megadott ügyintézési időben rendelkezésre álljon a vásárlók hívásaira, az tény, hogy a fogyasztókkal legkönnyebben, leggyorsabban ezen a módon lehet kapcsolatot tartani. Bizalomnövelő, ha a vásárló látja, hogy telefonon is felteheti kérdéseit például a termékkel kapcsolatban.
Az adatok helyességét is fontos ellenőrizni, mert elírás bármikor adóthat. Ha adataiban változás következik be, ne felejtse el a módosításokat átvezetni webáruházában sem!
Figyeljen arra, hogy az elérhetőségei egyértelműen, a fogyasztó számára könnyen elérhető helyen legyenek feltüntetve. Vásárlói nehezebben veszik fel Önnel a kapcsolatot, vagy akár vásárlás nélkül el is hagyhatják oldalát, ha adatai többszöri kattintással érhetők csak el. Ha az adatai több helyen is szerepelnek az oldalán akkor pedig ne felejtse el leellenőrizni, hogy nincs-e ellentmondás közöttük!
Tegye rendbe most a webshopja ÁSZF-ét, hogy az megfeleljen a májusi jogszabályváltozásoknak, és használja ki a Fogyasztó Barát minden funkcióját!
Ha Ön is szeretne a webshopokat érintő jogszabályváltozásokról értesülni, és ehhez hasonló összefoglalót kapni, iratkozzon
fel a hírlevelünkre!
Ez a bejegyzés azoknak a webáruházaknak szól, akik digitális tartalmat
A fogyasztó elállása esetén a webáruháznak nemcsak kötelezettségei, hanem jogai
Az év vége felé sok webáruház kínálja kedvezményesen termékeit, és