
Szállítási költségek az ÁSZF-ben és a webshop oldalán
Vásárlójának még a megrendelés leadása előtt tudnia kell, hogy ha
Összességében azért kell naprakésznek lenned, akár jogi kérdésekben is, hogy tisztában legyél azzal, milyen szabályok hatnak ki az online működésedre. Az aktuális törvények befolyásolják a weboldaladon található információkat, azt, hogy hogyan akciózhatsz, vagy épp, hogy hogyan jelenítsd meg a vásárlói értékeléseket. Arra is kihatnak, hogy hogyan kell tájékoztatod a weboldalad látogatóit. Összességében ezek a szabályok keretezik a működésed, a weboldaladat, a látogatóval vagy vásárlóval történő kommunikációdat. Tehát túl sok mindent befolyásolnak a jogszabályok ahhoz, hogy figyelmen kívül hagyhasd őket.
Mondhatnánk, és mondhatjuk, hogy azért kell betartani a szabályokat, hogy elkerüld a büntetéseket. Mert a hatóságok alaposan monitorozzák például a webáruházak ÁSZF-jét, és meg is büntetik azokat, akiknek nem szabályosak és nem frissek ezek a dokumentumok. De mi mégsem azt mondjuk, hogy emiatt kell követned a jogi változásokat, és betartani a szabályozásokat. Egyszerűen az etikus működés, a közönségeddel kiépített bizalom miatt számít igazán az, hogy minden szabályt betarts.
Például a most aktuális, 2022 májusi jogszabályváltozás is hozott néhány újdonságot, melyekre oda kell figyelni. Többek között az ügyfelek tájékoztatásának szabályozása is. Ebben a bejegyzésben erre a szegmensre térünk ki.
Nézzük, hogy mire kell figyelned mostantól, 2022. május végétől? A változások fogyasztói tájékoztatással kapcsolatos újdonságokat a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet módosulása okozza, mely kötelezővé tesz néhány tájékoztatási elemet, valamint új fogalmakat alkot, melyek miatt módosulnia kell az Általános Szerződési Feltételeknek.
Az említett jogszabály módosulásának köszönhetően kötelező feltüntetni a telefonszámodat a webshopodban. A faxszám megjelenítése azonban már nem kötelező. Olyan esetben, amikor a szerződést üzlethelyiségen kívül kötitek, tehát online megrendelt áruról vagy szolgáltatásról van szó, a “vállalkozás köteles világosan és közérthető módon tájékoztatni a fogyasztót az eddigiek mellett a vállalkozás székhelyének postai címéről, telefonszámáról és elektronikus levelezési címéről.”
De azt is fel kell tüntetned valamilyen módon, hogy milyen online kommunikációs eszközre vonatkozó elérhetőséget bocsátasz a vásárlód rendelkezésére.
Ezek a változások egyébként nagy eséllyel nem okoznak túl nagy felfordulást az életedben, esetleg a weboldalad bemutatkozó oldalán kell néhány adatot módosítanod. Egyébként a bemutatkozó oldalon érdemes a feltüntetett gyakorlati adatokon túl kicsit alaposabban, akár személyesebben is megismertetni a cégedet a látogatókkal. Hiszen azzal, hogy meglátják az embert, embereket a vállalkozás mögött, könnyebben nyílnak meg a kapuk. Könnyebben kötődünk, ha nem csak egy logóhoz és egy cégnévhez kell kapcsolódnunk.
A jognak is tartania kell a lépést azzal, hogy a világ fokozatosan átalakul körülöttünk,
és így az üzleti tranzakciók részben átkerültek az online térbe. Ehhez a folyamathoz pedig új fogalmak alkotása is hozzátartozik.
A fogalmi változások most épp az áru és a termék fogalmát érintik. A termék fogalmát felváltja az áru fogalma, méghozzá a következő definícióval: Ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást foglal magában vagy azzal össze van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás hiányában az áru nem tudná betölteni funkcióit. A termék fogalma ugyanis nem volt alkalmas arra, hogy a digitális tartalmat is magába foglalja, csak fizikai termékekre lehetett vonatkoztatni.
Megjelent az online piac fogalma, mely a következőt jelenti: „olyan szolgáltatás, amely a kereskedő által vagy a kereskedő nevében működtetett szoftvert, többek között weboldalt, valamely weboldal egy részét vagy valamely alkalmazást alkalmaz, és amelynek révén a fogyasztók távollevők közötti szerződést köthetnek más kereskedőkkel vagy fogyasztók”
Online piac szolgáltatója: “bármely olyan vállalkozás, aki vagy amely online piacot biztosít a fogyasztók számára”
Emellett a kompatibilitás, a funkcionalitás és az interoperabilitás új fogalomként jelentek meg. Részletesebben itt olvashatsz a tartalmukról.
Hogyan befolyásolják az új fogalmak az életed és a vállalkozásod? Úgy, hogy ha webáruházad van, akkor ezek alapján kell átírnod az ÁSZF-et.
Ha már rendelkezel a Fogyasztó Barát szolgáltatásával, az évi 25 000 ft-ba kerülő dinamikusan frissülő ÁSZF-el, akkor semmi más dolgod nincs, mint elolvasni például a blogunkon az új rendelkezéseket, ha kell, ezek alapján átalakítod az akciózást, és átvizsgálod a webáruházad értékeléseit, megfogadod a javaslatainkat, például a látogatószerzéssel kapcsolatban, és hátradőlsz.
Mert a munka nehezebbik részét elvégezzük helyetted. Az automatikusan frissülő ÁSZF GENERÁTORnak köszönhetően ugyanis ügyfeleink weboldala már teljesen törvényes Általános Szerződési Feltételeket tartalmaz.
Ha még nincs Fogyasztó Barát Modulod, akkor kattints ide!
Tegye rendbe most a webshopja ÁSZF-ét, hogy az megfeleljen a májusi jogszabályváltozásoknak, és használja ki a Fogyasztó Barát minden funkcióját!
Ha Ön is szeretne a webshopokat érintő jogszabályváltozásokról értesülni, és ehhez hasonló összefoglalót kapni, iratkozzon
fel a hírlevelünkre!
Vásárlójának még a megrendelés leadása előtt tudnia kell, hogy ha
Az elmúlt napokban egyre több helyen találkozhatunk a fogyasztóvédelmi bírságok
Miben érinti ez Önt, mint webshop tulajdonost? A jogszabály módosítások
Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.
A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.
Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.
Ez a webhely a Google Analytics-et használja anonim információk gyűjtésére, mint például az oldal látogatóinak száma és a legnépszerűbb oldalak.
A cookie engedélyezése lehetővé teszi, hogy javítsuk honlapunkat.
A feltétlenül szükséges sütiket mindenkor engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.
Amikor valaki meglátogatja az oldalunkat, a látogató cookie-azonosítója hozzáadódik a remarketinglistához. A Google cookie-kat – például a NID és SID cookie-kat – használ a Google-termékekben, így például a Google Keresésben látható hirdetések testreszabásához. Az ilyen cookie-kat például arra használja, hogy megjegyezze az Ön legutóbbi kereséseit, az egyes hirdetők hirdetéseivel vagy a keresési eredményekkel való korábbi interakcióit, továbbá a hirdetők webhelyein tett látogatásait. Az AdWords konverziókövetés funkciója cookie-kat használ. A hirdetésből eredő értékesítések és egyéb konverziók követésére cookie-kat ment a felhasználó számítógépére, amikor az adott személy egy hirdetésre kattint. A cookie-k néhány gyakori alkalmazási módja: a hirdetések kiválasztása annak alapján, hogy mi a releváns az adott felhasználó esetén, a kampányok teljesítményéről szóló jelentések tökéletesítése, és a felhasználó által már megtekintett hirdetések megjelenítésének elkerülése.
A feltétlenül szükséges sütiket mindenkor engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.
Mi az a cookie?
Az Adatkezelő a honlap látogatása során úgynevezett cookie-kat (sütiket) használ. A cookie betűből és számokból álló információcsomag, amit honlapunk az Ön böngészőjének küld el azzal a céllal, hogy elmentse bizonyos beállításait, megkönnyítse a honlapunk használatát és közreműködik abban, hogy néhány releváns, statisztikai jellegű információt gyűjtsünk a látogatóinkról.
A cookie-k (sütik) egy része nem tartalmaz személyes információkat, és nem alkalmas az egyéni felhasználó azonosítására, egy részük azonban olyan egyéni azonosítót tartalmaz - egy titkos, véletlenül generált számsort - amelyet az Ön eszköze tárol, ezzel az Ön azonosíthatóságát is biztosítja. Az egyes cookie-k (sütik) működési időtartamát az egyes cookie-k (sütik) vonatkozó leírása tartalmazza.
A cookie-k jogszabályi háttere és jogalapja:
Az adatkezelés jogalapja a Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pontja alapján az Ön hozzájárulása.
A honlap által használt cookie-k főbb jellemzői:
Google Analytics cookie: A Google Analytics a Google elemző eszköze, amely abban segít a weboldalak és alkalmazások tulajdonosainak, hogy pontosabb képet kapjanak látogatóik tevékenységeiről. A szolgáltatás cookie-kat használhat, hogy információkat gyűjtsön és jelentést készítsen a weboldal használatára vonatkozó statisztikai adatokból anélkül, hogy egyénileg azonosítaná a látogatókat a Google számára. A Google Analytics által használt fő cookiek a „__ga” "gat_gtag" és "_gid" cookiek. A webhelyhasználati statisztikai adatokból készülő jelentések mellett a Google Analytics – az előbbiekben ismertetett néhány hirdetési cookie-val együtt – felhasználható arra is, hogy relevánsabb hirdetéseket jelenítsünk meg a Google-termékekben (például a Google Keresésben) és szerte az interneten.
A működéshez szigorúan szükséges cookie-k: Ezek a cookie-k a weboldal használatához nélkülözhetetlenek, és lehetővé teszik a weboldal alapvető funkcióinak használatát. Ezek hiányába az oldal számos funkciója nem lesz elérhető az Ön számára. Ezen típusú cookie-k élettartama kizárólag a munkamenet idejére korlátozódik.
A felhasználói élmény javítását szolgáló cookie-k: Ezek a cookie-k információkat gyűjtenek a felhasználó weboldalhasználatáról, például, hogy mely oldalakat látogatja leggyakrabban, vagy milyen hibaüzenetet kap a weboldalról. Ezek a cookie-k nem gyűjtenek a látogatót azonosító információkat, vagyis teljesen általános, névtelen információkkal dolgoznak. Az ezekből nyert adatokat a weboldal teljesítményének javítására használjuk. Ezen típusú cookie-k élettartama kizárólag a munkamenet idejére korlátozódik.
Amennyiben Ön nem fogadja el a cookie-k használatát, akkor bizonyos funkciók nem lesznek elérhetőek az Ön számára. A cookie-k törléséről bővebb tájékoztatást az alábbi linkeken találhat: