ÜGYFÉLTÁJÉKOZTATÁS A WEBOLDALON: MI VÁLTOZOTT MÁJUSBAN?

2022 május 28-án egy jogszabályváltozás rengette meg a magyar vállalkozásokat. Na jó, kicsit túlzunk, de az tény, hogy pár dolgon változtatnod kell! Ilyen az ügyféltájékoztatás is, néhány elemét újra kell gondolnod! Nézzük!
Ügyféltájékoztatás a weboldalon

Miért kell a naprakész tudás?

Összességében azért kell naprakésznek lenned, akár jogi kérdésekben is, hogy tisztában legyél azzal, milyen szabályok hatnak ki az online működésedre. Az aktuális törvények befolyásolják a weboldaladon található információkat, azt, hogy hogyan akciózhatsz, vagy épp, hogy hogyan jelenítsd meg a vásárlói értékeléseket. Arra is kihatnak, hogy hogyan kell tájékoztatod a weboldalad látogatóit. Összességében ezek a szabályok keretezik a működésed, a weboldaladat, a látogatóval vagy vásárlóval történő kommunikációdat. Tehát túl sok mindent befolyásolnak a jogszabályok ahhoz, hogy figyelmen kívül hagyhasd őket.

Mondhatnánk, és mondhatjuk, hogy azért kell betartani a szabályokat, hogy elkerüld a büntetéseket. Mert a hatóságok alaposan monitorozzák például a webáruházak ÁSZF-jét, és meg is büntetik azokat, akiknek nem szabályosak és nem frissek ezek a dokumentumok. De mi mégsem azt mondjuk, hogy emiatt kell követned a jogi változásokat, és betartani a szabályozásokat. Egyszerűen az etikus működés, a közönségeddel kiépített bizalom miatt számít igazán az, hogy minden szabályt betarts.

Például a most aktuális, 2022 májusi jogszabályváltozás is hozott néhány újdonságot, melyekre oda kell figyelni. Többek között az ügyfelek tájékoztatásának szabályozása is. Ebben a bejegyzésben erre a szegmensre térünk ki.

Mi az, amit kötelező feltüntetned?

Nézzük, hogy mire kell figyelned mostantól, 2022. május végétől? A változások fogyasztói tájékoztatással kapcsolatos újdonságokat a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet módosulása okozza, mely kötelezővé tesz néhány tájékoztatási elemet, valamint új fogalmakat alkot, melyek miatt módosulnia kell az Általános Szerződési Feltételeknek.

Adatok, melyeket kötelező feltüntetni

Az említett jogszabály módosulásának köszönhetően kötelező feltüntetni a telefonszámodat a webshopodban. A faxszám megjelenítése azonban már nem kötelező. Olyan esetben, amikor a szerződést üzlethelyiségen kívül kötitek, tehát online megrendelt áruról vagy szolgáltatásról van szó, a “vállalkozás köteles világosan és közérthető módon tájékoztatni a fogyasztót az eddigiek mellett a vállalkozás székhelyének postai címéről, telefonszámáról és elektronikus levelezési címéről.

De azt is fel kell tüntetned valamilyen módon, hogy milyen online kommunikációs eszközre vonatkozó elérhetőséget bocsátasz a vásárlód rendelkezésére.

Ezek a változások egyébként nagy eséllyel nem okoznak túl nagy felfordulást az életedben, esetleg a weboldalad bemutatkozó oldalán kell néhány adatot módosítanod. Egyébként a bemutatkozó oldalon érdemes a feltüntetett gyakorlati adatokon túl kicsit alaposabban, akár személyesebben is megismertetni a cégedet a látogatókkal. Hiszen azzal, hogy meglátják az embert, embereket a vállalkozás mögött, könnyebben nyílnak meg a kapuk. Könnyebben kötődünk, ha nem csak egy logóhoz és egy cégnévhez kell kapcsolódnunk.

Új fogalmak megjelenése

A jognak is tartania kell a lépést azzal, hogy a világ fokozatosan átalakul körülöttünk,
és így az üzleti tranzakciók részben átkerültek az online térbe. Ehhez a folyamathoz pedig új fogalmak alkotása is hozzátartozik.

A fogalmi változások most épp az áru és a termék fogalmát érintik. A termék fogalmát felváltja az áru fogalma, méghozzá a következő definícióval: Ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást foglal magában vagy azzal össze van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás hiányában az áru nem tudná betölteni funkcióit. A termék fogalma ugyanis nem volt alkalmas arra, hogy a digitális tartalmat is magába foglalja, csak fizikai termékekre lehetett vonatkoztatni.

Megjelent az online piac fogalma, mely a következőt jelenti: „olyan szolgáltatás, amely a kereskedő által vagy a kereskedő nevében működtetett szoftvert, többek között weboldalt, valamely weboldal egy részét vagy valamely alkalmazást alkalmaz, és amelynek révén a fogyasztók távollevők közötti szerződést köthetnek más kereskedőkkel vagy fogyasztók”

Online piac szolgáltatója: “bármely olyan vállalkozás, aki vagy amely online piacot biztosít a fogyasztók számára”

Emellett a kompatibilitás, a funkcionalitás és az interoperabilitás új fogalomként jelentek meg. Részletesebben itt olvashatsz a tartalmukról.

Hogyan befolyásolják az új fogalmak az életed és a vállalkozásod? Úgy, hogy ha webáruházad van, akkor ezek alapján kell átírnod az ÁSZF-et.

Van már dinamikusan frissülő ÁSZF-ed?

Ha már rendelkezel a Fogyasztó Barát szolgáltatásával, az évi 25 000 ft-ba kerülő dinamikusan frissülő ÁSZF-el, akkor semmi más dolgod nincs, mint elolvasni például a blogunkon az új rendelkezéseket, ha kell, ezek alapján átalakítod az akciózást, és átvizsgálod a webáruházad értékeléseit, megfogadod a javaslatainkat, például a látogatószerzéssel kapcsolatban, és hátradőlsz.

Mert a munka nehezebbik részét elvégezzük helyetted. Az automatikusan frissülő ÁSZF GENERÁTORnak köszönhetően ugyanis ügyfeleink weboldala már teljesen törvényes Általános Szerződési Feltételeket tartalmaz.

Ha még nincs Fogyasztó Barát Modulod, akkor kattints ide!

Töltse ki adatait

Generálja a dokumentumokat

Fogyasztó Barát - beágyazó kódok

Illessze be a kódokat a webshopjába

Nincs több dolga vele

Általános Szerződési Feltételek

Adatkezelési Tájékoztató

Képes Fogyasztói Tájékoztató

Automatikusan frissül

Oldja meg végleg!

Tegye rendbe most a webshopja ÁSZF-ét, hogy az megfeleljen a májusi jogszabályváltozásoknak, és használja ki a Fogyasztó Barát minden funkcióját!

Iratkozzon fel a hírlevélre!

Ha Ön is szeretne a webshopokat érintő jogszabályváltozásokról értesülni, és ehhez hasonló összefoglalót kapni, iratkozzon
fel a hírlevelünkre!