Elállás: Mikor tarthatja vissza az össszeget a webshop?
A fogyasztó elállása esetén a webáruháznak nemcsak kötelezettségei, hanem jogai
Régóta ismert, hogy amit tudatosan mérsz, idővel gyarapodásnak indul. Ezzel ellentétben, amit nem követsz nyomon specifikus mutatószámokkal, arról fogalmad sem lesz, hogyan alakul.
Webáruházat vezetve az úgynevezett KPI-mutatók úgy jelölhetik ki számodra a követendő irányt, akárcsak autóvezetésnél a GPS-készülék. Lássuk a legfontosabb mutatókat, amelyek mérése kulcsfontosságú:
A komolyabb profit nem az egyszeri, hanem az újbóli vásárlókban rejlik. Profitmaximalizálásban gondolkodva az sem feltétlenül baj, ha az első vásárlásnál nem keletkezik profitod. Amennyiben ügyesen építkezel, később még így is busás haszonra tehetsz szert.
Ehhez első lépésként dolgozz ki ellenállhatatlan ajánlatokat. Hirdess a legvonzóbb, relatíve könnyen elérhető termékeidre. Dolgozz ki hozzájuk esztétikus termékoldalakat attraktív illusztrációkkal és figyelemmágnes szövegekkel.
Kiindulási alapnak az is megfelel, ha az első vásárlással visszajön a hirdetési és szállítási költséged. Hosszú távban gondolkodva alsó hangon is soktízezer forinttal több profitod keletkezhet, mint egyetlen vásárláson.
Borítékolható, hogy nem lesz kapásból a vevőd minden megszerzett látogató. Marketingstatisztikák tucatjai bizonyítják, hogy a vevőnek még a legvonzóbb ajánlatokkal is 6-7 alkalommal találkoznia kell, mielőtt rászánja magát a vásárlásra.
Ahhoz, hogy ne veszíts el a látogatóid, fel kell iratkoztatni őket. Email listára, netán chatbot automatikára, kapacitás függvényében akár mindkettőre is:
Meg fogsz lepődni, de a 3. pont szerint néhány „elakadtál, aktuális még, segíthetünk” típusú üzenettel nagy arányban hozhatod vissza a potenciális vevőket. Ha pedig ez sikerül, miért ne dolgoznál kicsit a kosárérték növelésén is, nem igaz?
Pontosan ezt a célt szolgálhatják az úgynevezett upsell ajánlatok. Vagyis, mielőtt a vevő a pénztár oldalára érkezik, előtte plusz lépésként ajánlj fel a számára egy az általa választott termékhez passzoló releváns ajánlatot.
Mivel „vásárlási üzemmódban” könnyebben mondanak igent, így elképesztő hatékonysággal növelheted a profit nagyságát.
Leginkább úgy, hogy nem engeded el a kezüket. Ehelyett az első vásárlásuk után automata lépésként kikéred a véleményüket. Az időzített levélben akár egy-egy értékes tartalmat is a figyelmükbe ajánlva, illetve finoman megvillantva néhány további ajánlatot.
Ha pedig egyszer sikerült elnyerni a bizalmukat és megvan az email elérhetőségük, onnantól kezdve extra hirdetési költségek nélkül motiválhatod őket az újbóli vásárlásra. Rendszeresen kommunikálva feléjük újdonságokról, egy-egy publikált tartalomról, szezonális akciókról vagy közelgő kampányokról.
A profitábilisan működő és rendre csak evickélő közötti egyik fő különbség, hogy az előbbieknél folyamatos jelleggel történnek fejlesztések a profitmaximalizálást célozva. Mindig akad csiszolni való, ami extra forintokat hozhat a konyhára. Pont ez a dolog egyik szépsége. Bízunk benne, hogy sikerült támpontokat adni a megvalósításhoz.
Az imént olvasott bejegyzést a Fogyasztó Barát kedves együttműködő partnere a Maximum Business Web & Marketing ügynökség írta.
A fogyasztó elállása esetén a webáruháznak nemcsak kötelezettségei, hanem jogai
Az év vége felé sok webáruház kínálja kedvezményesen termékeit, és
Az elállási jog az egyik legfontosabb fogyasztói jog az online
Tegye rendbe most a webshopja ÁSZF-ét, hogy az megfeleljen a májusi jogszabályváltozásoknak, és használja ki a Fogyasztó Barát minden funkcióját!
Ha Ön is szeretne a webshopokat érintő jogszabályváltozásokról értesülni, és ehhez hasonló összefoglalót kapni, iratkozzon
fel a hírlevelünkre!