
Kikötheti-e az előre fizetést a webshop egy vásárlójának?
Egyszer már nem vette át a csomagot egy vásárlóm, ezért
Régóta ismert, hogy amit tudatosan mérsz, idővel gyarapodásnak indul. Ezzel ellentétben, amit nem követsz nyomon specifikus mutatószámokkal, arról fogalmad sem lesz, hogyan alakul.
Webáruházat vezetve az úgynevezett KPI-mutatók úgy jelölhetik ki számodra a követendő irányt, akárcsak autóvezetésnél a GPS-készülék. Lássuk a legfontosabb mutatókat, amelyek mérése kulcsfontosságú:
A komolyabb profit nem az egyszeri, hanem az újbóli vásárlókban rejlik. Profitmaximalizálásban gondolkodva az sem feltétlenül baj, ha az első vásárlásnál nem keletkezik profitod. Amennyiben ügyesen építkezel, később még így is busás haszonra tehetsz szert.
Ehhez első lépésként dolgozz ki ellenállhatatlan ajánlatokat. Hirdess a legvonzóbb, relatíve könnyen elérhető termékeidre. Dolgozz ki hozzájuk esztétikus termékoldalakat attraktív illusztrációkkal és figyelemmágnes szövegekkel.
Kiindulási alapnak az is megfelel, ha az első vásárlással visszajön a hirdetési és szállítási költséged. Hosszú távban gondolkodva alsó hangon is soktízezer forinttal több profitod keletkezhet, mint egyetlen vásárláson.
Borítékolható, hogy nem lesz kapásból a vevőd minden megszerzett látogató. Marketingstatisztikák tucatjai bizonyítják, hogy a vevőnek még a legvonzóbb ajánlatokkal is 6-7 alkalommal találkoznia kell, mielőtt rászánja magát a vásárlásra.
Ahhoz, hogy ne veszíts el a látogatóid, fel kell iratkoztatni őket. Email listára, netán chatbot automatikára, kapacitás függvényében akár mindkettőre is:
Meg fogsz lepődni, de a 3. pont szerint néhány „elakadtál, aktuális még, segíthetünk” típusú üzenettel nagy arányban hozhatod vissza a potenciális vevőket. Ha pedig ez sikerül, miért ne dolgoznál kicsit a kosárérték növelésén is, nem igaz?
Pontosan ezt a célt szolgálhatják az úgynevezett upsell ajánlatok. Vagyis, mielőtt a vevő a pénztár oldalára érkezik, előtte plusz lépésként ajánlj fel a számára egy az általa választott termékhez passzoló releváns ajánlatot.
Mivel „vásárlási üzemmódban” könnyebben mondanak igent, így elképesztő hatékonysággal növelheted a profit nagyságát.
Leginkább úgy, hogy nem engeded el a kezüket. Ehelyett az első vásárlásuk után automata lépésként kikéred a véleményüket. Az időzített levélben akár egy-egy értékes tartalmat is a figyelmükbe ajánlva, illetve finoman megvillantva néhány további ajánlatot.
Ha pedig egyszer sikerült elnyerni a bizalmukat és megvan az email elérhetőségük, onnantól kezdve extra hirdetési költségek nélkül motiválhatod őket az újbóli vásárlásra. Rendszeresen kommunikálva feléjük újdonságokról, egy-egy publikált tartalomról, szezonális akciókról vagy közelgő kampányokról.
A profitábilisan működő és rendre csak evickélő közötti egyik fő különbség, hogy az előbbieknél folyamatos jelleggel történnek fejlesztések a profitmaximalizálást célozva. Mindig akad csiszolni való, ami extra forintokat hozhat a konyhára. Pont ez a dolog egyik szépsége. Bízunk benne, hogy sikerült támpontokat adni a megvalósításhoz.
Az imént olvasott bejegyzést a Fogyasztó Barát kedves együttműködő partnere a Maximum Business Web & Marketing ügynökség írta.
Egyszer már nem vette át a csomagot egy vásárlóm, ezért
A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 3. § (1) bekezdése
A webshop termékei között válogató vásárló döntését az is befolyásolja,
Tegye rendbe most a webshopja ÁSZF-ét, hogy az megfeleljen a májusi jogszabályváltozásoknak, és használja ki a Fogyasztó Barát minden funkcióját!
Ha Ön is szeretne a webshopokat érintő jogszabályváltozásokról értesülni, és ehhez hasonló összefoglalót kapni, iratkozzon
fel a hírlevelünkre!
Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.
A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.
Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.
Ez a webhely a Google Analytics-et használja anonim információk gyűjtésére, mint például az oldal látogatóinak száma és a legnépszerűbb oldalak.
A cookie engedélyezése lehetővé teszi, hogy javítsuk honlapunkat.
A feltétlenül szükséges sütiket mindenkor engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.
Amikor valaki meglátogatja az oldalunkat, a látogató cookie-azonosítója hozzáadódik a remarketinglistához. A Google cookie-kat – például a NID és SID cookie-kat – használ a Google-termékekben, így például a Google Keresésben látható hirdetések testreszabásához. Az ilyen cookie-kat például arra használja, hogy megjegyezze az Ön legutóbbi kereséseit, az egyes hirdetők hirdetéseivel vagy a keresési eredményekkel való korábbi interakcióit, továbbá a hirdetők webhelyein tett látogatásait. Az AdWords konverziókövetés funkciója cookie-kat használ. A hirdetésből eredő értékesítések és egyéb konverziók követésére cookie-kat ment a felhasználó számítógépére, amikor az adott személy egy hirdetésre kattint. A cookie-k néhány gyakori alkalmazási módja: a hirdetések kiválasztása annak alapján, hogy mi a releváns az adott felhasználó esetén, a kampányok teljesítményéről szóló jelentések tökéletesítése, és a felhasználó által már megtekintett hirdetések megjelenítésének elkerülése.
A feltétlenül szükséges sütiket mindenkor engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.
Mi az a cookie?
Az Adatkezelő a honlap látogatása során úgynevezett cookie-kat (sütiket) használ. A cookie betűből és számokból álló információcsomag, amit honlapunk az Ön böngészőjének küld el azzal a céllal, hogy elmentse bizonyos beállításait, megkönnyítse a honlapunk használatát és közreműködik abban, hogy néhány releváns, statisztikai jellegű információt gyűjtsünk a látogatóinkról.
A cookie-k (sütik) egy része nem tartalmaz személyes információkat, és nem alkalmas az egyéni felhasználó azonosítására, egy részük azonban olyan egyéni azonosítót tartalmaz - egy titkos, véletlenül generált számsort - amelyet az Ön eszköze tárol, ezzel az Ön azonosíthatóságát is biztosítja. Az egyes cookie-k (sütik) működési időtartamát az egyes cookie-k (sütik) vonatkozó leírása tartalmazza.
A cookie-k jogszabályi háttere és jogalapja:
Az adatkezelés jogalapja a Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pontja alapján az Ön hozzájárulása.
A honlap által használt cookie-k főbb jellemzői:
Google Analytics cookie: A Google Analytics a Google elemző eszköze, amely abban segít a weboldalak és alkalmazások tulajdonosainak, hogy pontosabb képet kapjanak látogatóik tevékenységeiről. A szolgáltatás cookie-kat használhat, hogy információkat gyűjtsön és jelentést készítsen a weboldal használatára vonatkozó statisztikai adatokból anélkül, hogy egyénileg azonosítaná a látogatókat a Google számára. A Google Analytics által használt fő cookiek a „__ga” "gat_gtag" és "_gid" cookiek. A webhelyhasználati statisztikai adatokból készülő jelentések mellett a Google Analytics – az előbbiekben ismertetett néhány hirdetési cookie-val együtt – felhasználható arra is, hogy relevánsabb hirdetéseket jelenítsünk meg a Google-termékekben (például a Google Keresésben) és szerte az interneten.
A működéshez szigorúan szükséges cookie-k: Ezek a cookie-k a weboldal használatához nélkülözhetetlenek, és lehetővé teszik a weboldal alapvető funkcióinak használatát. Ezek hiányába az oldal számos funkciója nem lesz elérhető az Ön számára. Ezen típusú cookie-k élettartama kizárólag a munkamenet idejére korlátozódik.
A felhasználói élmény javítását szolgáló cookie-k: Ezek a cookie-k információkat gyűjtenek a felhasználó weboldalhasználatáról, például, hogy mely oldalakat látogatja leggyakrabban, vagy milyen hibaüzenetet kap a weboldalról. Ezek a cookie-k nem gyűjtenek a látogatót azonosító információkat, vagyis teljesen általános, névtelen információkkal dolgoznak. Az ezekből nyert adatokat a weboldal teljesítményének javítására használjuk. Ezen típusú cookie-k élettartama kizárólag a munkamenet idejére korlátozódik.
Amennyiben Ön nem fogadja el a cookie-k használatát, akkor bizonyos funkciók nem lesznek elérhetőek az Ön számára. A cookie-k törléséről bővebb tájékoztatást az alábbi linkeken találhat: