Black Friday és karácsonyi akciók a webshopokban – ezekre kell figyelni!
Az év vége felé sok webáruház kínálja kedvezményesen termékeit, és
Mit mond a Fogyasztó Barát a fogyasztóbarát vállalkozásról és weboldalról? Megmutatjuk a mi nézőpontunkat, azt a szférát, ahol a jog, az etika és a vállalkozás találkozik.
Mit értünk ez alatt? Valójában a weboldal kinézetére és felépítésére gondolunk elsősorban. Ha az oldalad áttekinthető, felépítése és struktúrája nem bonyolult, akkor biztos, hogy sokkal, de sokkal népszerűbb és látogatottabb lesz. Minél bonyolultabb egy oldal felépítése, annál könnyebben veszünk el benne. Ez pedig azt jelenti, hogy annál nehezebben jut el a látogató a kosárig, a végleges vásárlásig. Vezesd őt végig, minél egyértelműbben.
Tehát a feltüntetett termékek, és persze maguk a termékleírások is legyenek minél érthetőbbek, áttekinthetőbbek. Ez nem jelenti azonban azt, hogy ne legyenek informatívak ezek a tartalmak. Épp ellenkezőleg. A látogatód mindent tudjon meg a termékedről, amit csak szeretne. Minden jellemzőjét, sőt, azt is, hogy hogyan tudja használni.
Hidd el, minél többet elmondasz neki, annál jobban fog bízni benned. Ezért kapjon meg minden információt. Ha nem akarod becsapni, akkor miért ne mondanál el neki mindent?
Természetes, hogy a Fogyasztó Barát részéről a friss és aktuális ÁSZF, azaz Általános Szerződési Feltételek, valamint a törvény szerinti Adatkezelési Tájékoztató a minimum feltétele annak, hogy fogyasztóbarátnak tartson egy weboldalt. Emellett persze az oldalon feltüntetett adatok, elérhetőségek, és az akciózás is pontosan megfelel a legfrissebb szabályozásoknak. Hiszen a törvényesség a miniumumunk.
Erre megoldást is tudunk kínálni, hiszen folyamatosan frissülő ÁSZF előfizetésünket azért fejlesztettük ki, hogy törvényesen tudj működni, kevés pénzből, és a lehető legkevesebb erre fordított energiából. Elég, ha a szándékod megvan, a többit mi megoldjuk!
Mit javaslunk még, amitől fogyasztóbarát lesz a weboldalad? Mi a tájékoztatás maximumában hiszünk, nem a kötelezők minimumában. Tudtad, hogy rengeteg vásárlót lehet azzal veszíteni például, ha a szállítási módok és árak csak a vásárlás utolsó pillanatában derülnek ki? Ugyanez a helyzet a fizetési módokkal. Minél több információt tud meg a látogató a termékedről, szolgáltatásodról, valamint a vásárlás és a szállítás körülményeiről- már a vásárlási folyamat megkezdése előtt- annál nagyobb eséllyel fog megmozdulni a kosár ikon. Mert a vevőd is a hiteles tájékoztatásban hisz.
Egy korábbi bejegyzésünkben már fejtegettük az etikus marketing kérdését. Mert szerintünk egy online vállalkozás akkor lehet fogyasztóbarát, ha nem csak a weboldala az, hanem az egész működése. Ehhez pedig hozzátartozik az értékesítés és a reklám is.
Ahogy a már említett bejegyzésünkben is kifejtettük, véleményünk szerint a marketing lehető legetikusabb és legfogyasztóbarátabb formája az edukálás. Ezzel a véleménnyel nem vagyunk egyedül, mert maguk a fogyasztók is így gondolják. Ez vezetett a marketing átalakulásához is. Ugyanis hiteles információkkal, érdekes és hasznos tartalmakkal lehet bevonzani a látogatókat, akikből aztán vásárló válhat. Ehhez arra van szükség, hogy folyamatosan edukáld a követőidet. Azzal reklámozz, hogy elmondasz mindent azokról a problémáikról, melyekre megoldást nyújt a vállalkozásod. És persze azt is elmondod, hogy miért és hogyan segít a terméked vagy szolgáltatásod.
Tájékoztass. Mert napjainkban az interneten valós és hiteles információra van szükség.
Ha érdekesnek találtad a bejegyzésünket, akkor nézz szét a blogunkon további tartalmakért.
Tegye rendbe most a webshopja ÁSZF-ét, hogy az megfeleljen a májusi jogszabályváltozásoknak, és használja ki a Fogyasztó Barát minden funkcióját!
Ha Ön is szeretne a webshopokat érintő jogszabályváltozásokról értesülni, és ehhez hasonló összefoglalót kapni, iratkozzon
fel a hírlevelünkre!
Az év vége felé sok webáruház kínálja kedvezményesen termékeit, és
Az elállási jog az egyik legfontosabb fogyasztói jog az online
Sokan úgy tudják, hogy az online értékesítés esetén akkor minősül