Az árak feltüntetése mellett kiemelten oda kell figyelni a kommunikációra, azaza arra, hogy milyen szlogennel, vagy kiírással kívánjuk a weboldalra látogatók figyelmét felhívni az általunk kínált akciókra.
A hatóságok ugyanis nem csak azt ellenőrzik, hogy az akciós árak szabályosan kerültek-e feltüntetésre és, hogy az eredeti ár ténylegesen alkalmazott ár volt-e, hanem azt is, hogy a weboldalon az akció hirdetése mit állít, hogyan kínálja a kedvezményeket.
Az “Akár 50 % kedvezmény” hirdetések
A legtöbbször a weboldalak az akciós időszakban a legmagasabb akció mértékét hirdetik az “akár” kifejezéssel. Valószínűleg kevesen tudják, hogy ennek a szlogennek az alkalmazása mikor szabályos.
A GVH már több alkalommal vizsgálta az ilyen hirdetések megfelelőségét.
Az ilyen jellegű összefoglaló üzenet alapvetően nem jogsértő, tehát kiemelhető a legnagyobb kedvezmény a webshop részéről.
A GVH tájékoztatása szerint ahhoz, hogy az ilyen jellegű hirdetések ne legyenek alkalmasak arra, hogy a fogyasztók döntéseit tisztességtelen módon befolyásolja az “akár” kijelentésnek az alábbiaknak kell megfelelnie:
1. Az kiemelt kedvezménnyel érintett termékkörnek reálisan elérhetőnek kell lennie, ami azt jelenti, hogy az „akár” ígérettel ténylegesen megvásárolhatóknak el kell érnie az összes, a reklámmal érintett termék legalább 10%-át.
2. A kedvezménnyel érintett termékek kínálatának vagy a vállalkozás által kínált valamennyi termékhez, vagy – amennyiben a kedvezménnyel érintett termékkörök megjelölésre kerül a hirdetésben – a megjelölt termékkörhöz kell kapcsolódnia, annak tipikusnak kell lennie (tehát pl. műszaki cikkek szerepelnek a hirdetésben az akár 50% szlogennel, de valójában ezek közül egyikre sem alkalmazza az 50 %-ot)
A “Már csak egy darab termék maradt – siessen” kijelentések
Még akkor is ha igaz a fenti állítás, kerüljük a fenti és az ehhez hasonló (“majdnem elfogyott”, “négyen megvásárolták az elmúlt percben”) kijelentéseket. Ezek az üzenetek ugyanis a tartalmuk és a megjelenítésük miatt alkalmasak arra a hatóságok szerint, hogy sürgessék a vásárlókat, és befolyásolják őket abban, hogy vásároljanak-e a webáruházban.
Az akciók időszakában is hagyjuk, hogy a vásárló döntse el megvásárolja-e a terméket, és ne vigyük túlzásba a marketing kommunikációt mert sokszor ezen múlhat egy bírság.