5 gyakori webshop tévhit az elállásról
Az elállási jog az egyik legfontosabb fogyasztói jog az online
Az interneten vásárolt áruval vagy szolgáltatással kapcsolatban panaszt tehet vásárlója az online vitarendezési platformon is. A vásárlók többsége talán nem is hallott a vitarendezés ezen lehetőségéről, ezért is írja elő a jogszabály, hogy a webshop köteles tájékoztatni a fogyasztót honlapján az online vitarendezési platform létezéséről, annak lényegéről és az oda mutató elektronikus linkről.
A Fogyasztó Barát által átnézett 100 webáruházból sokan, 47-en nem tájékoztatták a vásárlókat arról, hogy az Európai Bizottság által működtetett oldal lehetőséget nyújt a fogyasztók számára az online vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban felmerült panaszuk rendezésére.
Ennél még több, 69 webshop nem jelenítette meg oldalán az elektronikus linket melyen keresztül elérhető ez a platform.
Az online vitarendezési platformra vonatkozó tájékoztatás hiányában a vállalkozás súlyosan sérti a fogyasztók megfelelő tájékoztatáshoz fűződő érdekét, továbbá sérülhet a fogyasztó érdekérvényesítéshez való joga is, mivel ezen információ hiányában nem gyakorolja a jogszabályok által biztosított jogait!
A platform működéséről ebben a posztunkban írtunk bővebben:
→ Panaszkezelés a webshopokban – 2. rész
Az online vitarendezési platform mindkét fél számára megkönnyíti a panaszügyintézést, lehetőségük van egymás között távolról megoldani azt, vagy egy semleges harmadik fél (vitarendezési testület) segítségével pontot tenni az ügy végére.
Az online vitarendezési platform az alábbi linken érhető el, tüntettesse fel Ön is ha még nem található meg oldalán:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU
Tegye rendbe most a webshopja ÁSZF-ét, hogy az megfeleljen a májusi jogszabályváltozásoknak, és használja ki a Fogyasztó Barát minden funkcióját!
Ha Ön is szeretne a webshopokat érintő jogszabályváltozásokról értesülni, és ehhez hasonló összefoglalót kapni, iratkozzon
fel a hírlevelünkre!
Az elállási jog az egyik legfontosabb fogyasztói jog az online
Sokan úgy tudják, hogy az online értékesítés esetén akkor minősül
Fokozott ellenőrzés indul a webáruházakkal szemben A nemzetgazdasági miniszter októberben