A digitális tartalom és az elállás
Ez a bejegyzés azoknak a webáruházaknak szól, akik digitális tartalmat
Öt holland idős emberből legalább négy rendszeresen vásárol az interneten. Legtöbbjük számára a kényelem az online rendelések fő oka. Az idősek azonban gyakran szembesülnek akadályokkal, így az online áruházak áttekinthetőbbé tételével és akadálymentesítésével ezek az gátak csökkennek.
Korábbi, 2018-as kutatások szerint Hollandiában az idősek mindössze 45%-a vásárolt online. Mára ez az érték 80%-ra emelkedett. Ez derül ki az ANBO holland idősek egyesületének tagjai és követői körében végzett felmérésből, amelyet az Accessibility Foundation tartott.
Anouk Butterlin, az Accessibility Foundation projekt vezetője az alábbit nyilatkozta:
“Az egy nagyon pozitív eredmény, hogy ötből négy idős vásárol webáruházakban. Azonban arra is kíváncsiak vagyunk, hogy mi a helyzet azzal a fennmaradó 20%-al, akik nem vásárolnak online.”
Az alapítvány azt tervezi, hogy hamarosan elindít egy utókövető kutatási projektet.
A kutatásnak az eredményei a webshopok számára is fontosak.
2025-ben lép hatályba az új európai Accessibility Act. A webshopoknak meg kell felelniük az Accessibility Act-nek, így ezek a követelmények mindenki számára elérhetővé teszik majd az online boltokat.
Több indoklásuk is volt azoknak az időseknek, akik nem vásárolnak online (20%). Közel 70%-uk nyilatkozott úgy, hogy először szeretne egy terméket megnézni és kipróbálni, mielőtt azt megrendelné. Egy kisebb csoport (42%) azt mondta, hogy a termékek visszaküldése is gyakran tud gondot okozni. Mások azt mondták, hogy a helyi vállalkozásokat szeretnék támogatni. A fenntarthatóság is ok volt arra, hogy miért nem vásárolnak online, mivel a futároknak nagy ökológiai lábnyomuk van.
A felmérésben szereplő idősek 60%-a azért vásárol online, mivel ez a lehető legkényelmesebb számukra. Ezen túlmenően, az idősek legalább 42%-a ad le online rendeléseket, mert egyes termékek csak online elérhetőek.
Az online megrendelt termékek közül a ruházati cikkek, cipők és kiegészítők a legnépszerűbbek (63%). A következő legnépszerűbb kategóriák pedig a könyvek (44%) és az elektronikai cikkek (35%).
Viszont az idősebb korosztálynál az élelmiszerek rendelése kimondottan nem gyakori, a válaszadók mindössze 21%-a vásárol élelmiszert online, de nem rendszerességgel. A válaszadók 37%-a azt mondta, hogy soha nem fog online élelmiszert rendelni.
„Nem meglepő, hogy az idősek szívesebben mennek a helyi szupermarketbe. Legtöbbjük számára ez is egy módja annak, hogy testmozgást végezzenek” – mondta Anneke Sipkens, az ANBO vezérigazgatója.
Bár az idősek 64%-a azt mondja, hogy sikeresek az online rendelések leadásaiban, de gyakran ütköznek akadályokba. A webshopok gyakran használnak homályos nyelvezetet. Néha a termék nem található. A válaszadók azt is megjegyezték, hogy a kötelező fiók létrehozása akadályt jelent, amely megnehezíti az online vásárlás folyamatát.
Források
https://ecommercenews.eu/almost-80-of-dutch-elderly-people-shop-online/
https://www.anbo.nl/
https://www.accessibility.nl/en
https://www.forbes.com/sites/forbesbusinesscouncil/2022/05/11/the-european-accessibility-act-everything-you-need-to-know/?sh=4187a7c65b86
Ha Önnek is gondot okoz a gyakran és sokszor áttekinthetetlenül változó jogszabályok követése, és a webshop ÁSZF-e jogszerűen tartása, akkor váltson most, használja a Fogyasztó Barát ÁSZF SABLON & GENERÁTORT! A rendszerrel a 2022. május 28-tól érvényes jogszabályok szerint tudja tájékoztatni a vásárlóit, a következő jogszabályváltozásoknál pedig már Ön helyett fog dolgozni, és automatikusan frissül!
Minimális szövegbevitellel (pl. a megrendelés menete), adatok megadásával (pl. cégadatok), és a program által felajánlott lehetőségek kijelölésével (pl. van-e regisztráció, a visszaigazolás módja, stb.) gyorsan és egyszerűen generálhatunk dokumentumokat PDF, HTML, WIDGET és EMBED formátumban. A beillesztő kód bemásolásával az ÁSZF megjelenik a webshopban, és minden jogszabályváltozáskor automatikusan frissül.
Tegye rendbe most a webshopja ÁSZF-ét, hogy az megfeleljen a májusi jogszabályváltozásoknak, és használja ki a Fogyasztó Barát minden funkcióját!
Ha Ön is szeretne a webshopokat érintő jogszabályváltozásokról értesülni, és ehhez hasonló összefoglalót kapni, iratkozzon
fel a hírlevelünkre!
Ez a bejegyzés azoknak a webáruházaknak szól, akik digitális tartalmat
A fogyasztó elállása esetén a webáruháznak nemcsak kötelezettségei, hanem jogai
Az év vége felé sok webáruház kínálja kedvezményesen termékeit, és