A webshop üzemeltetők körében az szokott felmerülni gyakori kérdésként, hogy megfelelő-e az az eljárás, ha az elállás esetén csak az áru visszaérkezése után térítik vissza az összeget. Jogos a kérdés akkor, ha a termék nem érkezik meg 14 nap alatt, hiszen az eladó addig, amíg nem tudja, hogy egyáltalán vissza fogja-e a kapni a terméket, nem szívesen fizeti vissza az összeget.
A Korm. rendelet 23. § (4) bekezdése tartalmazza a webáruházaknak azt a jogát, miszerint elállás esetén a visszafizetendő összeget visszatarthatja meghatározott ideig:
„Áru adásvételére irányuló szerződés esetén a vállalkozás mindaddig visszatarthatja az (1) bekezdésben meghatározott összeget, amíg a fogyasztó az árut vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.„
A webáruház csak addig tarthatja vissza a termék vételárát, amíg vissza nem kapta azt, vagy ameddig a fogyasztó nem bizonyítja, hogy azt visszaküldte már.
A visszaküldés bizonyítékaként pedig a fogyasztó által választott fuvarozó cég, vagy postai szolgáltató által tett írásos
nyilatkozatot kell érteni, melyből kiderül, hogy ki a feladó és a címzett.
Értelemszerűen abban az esetben, ha a webshop vállalta, hogy a terméket maga a fuvarozza vissza, akkor ez a jog nem illeti meg.
Több webáruház oldalán olvasható az a tájékoztatás, hogy az eladó csak a termék visszaérkezését követő 14 napon belül fizeti vissza az összeget a vásárlója számára. Ez a tájékoztatás azonban a fenti szabály ellenére hibás, hiszen ahogy az elején leírtuk, főszabály szerint az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 napja van az eladónak a visszafizetésre, ha nem érkezik meg a termék 14 napon belül, akkor pedig a feladás igazolásáig vagy a termék megérkezéséig tarthatja csak vissza az összeget. A feladás igazolását vagy a termék megérkezését követően (egyébként nem 14 napon belül) pedig köteles már visszatéríteni a kifizetett összeget.