A digitális tartalom és az elállás
Ez a bejegyzés azoknak a webáruházaknak szól, akik digitális tartalmat
Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára azt nyilatkozta az M1 aktuális csatorna vasárnapi műsorában, hogy 2020-hoz képest az elmúlt évben 3 százalékkal növekedett a kereskedelmi forgalom. Ez azt jelenti, hogy a 2019-es, azaz a járvány előtti szintet is meghaladta.
Ősztől 5-6 százalékos növekedést mutatott a forgalom 2020-hoz képest.
Az e-kereskedelem korábbi szokatlanul dinamikus, évi 30-40 százalékos növekedéséhez képest 2020-ban és 2021-ben visszaesett ez a lendület, így 20-25 százalék volt ezekben az években az online forgalom növekedésének a mutatószáma.
Világszerte nézve úgy tűnik, hogy visszaesett az online boltok eladási számainak a növekedése a pandémia előtti időszakéra-. Az e-kereskedelem hazánkban 10-12 százalékát teszi ki a teljes kereskedelmi forgalomnak.
Nem elhanyagolandó információ az sem, hogy a globális átlaghoz viszonyítva Kelet-Európában gyorsabban növekszik az e-kereskedelem.
Vámos György arra is felhívta a figyelmet a fent említettekkel kapcsolatban, hogy a webshopokból való vásárlást követően megilleti a vevőt a 14 napos indoklás nélküli elállási jog, tehát a kereskedőnek kötelessége visszavenni a terméket ezen időszak alatt.
Szó esett arról is, hogy a majd májustól érvényes intézkedések meg fogják gátolni a leértékelésekkel történő trükközést, itt azt kell érteni, hogy az akciózott árnak az azt megelőző 30 nap legalacsonyabb ára lehet a kiindulópontja, ebből kifolyólag nem lehet a jövőben úgy leárazni egy terméket, hogy előtte egy nappal megemelik az árát, majd ahhoz képest adnak kedvezményt.
(Forrás: mti.hu, ecommercenews.eu)
Ez a bejegyzés azoknak a webáruházaknak szól, akik digitális tartalmat
A fogyasztó elállása esetén a webáruháznak nemcsak kötelezettségei, hanem jogai
Az év vége felé sok webáruház kínálja kedvezményesen termékeit, és