A digitális tartalom és az elállás
Ez a bejegyzés azoknak a webáruházaknak szól, akik digitális tartalmat
Sok vállalkozó fejében él téves kép a marketingről, ezért ellentmondásos lehet a viszonya a saját cég, brand ismerettségének növelésével, vagy a bevételszerzés módjával. De van egy jó hírünk: a marketing nem feltétlenül csak reklámot jelent, a reklám pedig nem minden esetben kell, hogy manipuláció, hazugság vagy átverés legyen. Sőt!
Már eleve a fogalmi háttér is összetett, mert a marketing átfogó fogalom, annak egy szelete a marketingkommunikáció, és annak még kisebb része a reklám. A reklám pedig már nagyon máshogy működik, mint 20 éve!
Míg a korábban hagyományosnak tekintett outbound marketing volt a legelterjedtebb módszer, stratégia, addig napjainkra nagyot változott a világ. Az emberek, az eszközök és a kommunikáció is átalakult, és ma már főleg az inbound marketing stratégiai elemeit érdemes alkalmazni, legalábbis egy kkv esetében mindenképpen.
Az outbound marketing ugyanis a kezdeményező, a célcsoportot bombázó magatartás. Az inbound marketing lényege az, hogy spamelés, erőszakos viselkedés, hideghívások helyett tájékoztatással, igényes és átgondolt tartalommarketinggel vonzzuk be az érdeklődőket. Ezért az inbound marketing lehetőséget nyújt arra, hogy már csak azzal, hogy őszintén és hitelesen elmondod hogy ki vagy, mit csinálsz, miért csinálod, megtalálhatnak téged azok az emberek, akik pont téged keresnek.
Persze arra léteznek eszközök, hogy a megfelelő felületeken el is jusson a tartalmad a megfelelő célközönséghez, de ez soha sem tolakodó módszer, és soha sem tolakodó tartalom. Legalábbis ha jól csinálod! Nem kell, sőt, nem szabad manipulációra, féligazságra építened a kommunikációdat! Ez tévhit!
Mi áll mindennek a hátterében? A kommunikáció az internet megjelenésével alakult át. Az átlagos fogyasztót elkezdték zavarni a tolakodó reklámok. Sőt, a tájékozódás is megváltozott. Ma már az ember könnyen és gyorsan jut tudáshoz, és fel is használja az internetet arra, hogy informálódjon. Így a vásárlást megelőző döntési mechanizmus része lett az alapos tájékozódás. Egyre kevesebb az impulzusvásárlás. A 21. század embere sokkal tudatosabb.
Erre reagálva alakult át az online marketing is. A cél az lett, hogy minőségi tartalmakkal, a közönség edukálásával érdemeljük ki célcsoportjaink figyelmét. Ennek rengeteg eszköze van, social médiára, blogokra, olykor podcastokra és vlogokra támaszkodva szórakoztatunk és edukálunk. Informatív landing oldalakon mutatjuk be termékeinket. Ezeket támogatják a különböző natív hirdetések, melyek lehetőséget, csatornát nyújtanak arra, hogy megtaláljanak minket az olvasók, hallgatók, később talán vásárlók és ügyfelek.
Tehát ennek a fajta marketingkommunikációnak, sőt, marketingstratégiának a lényege a hiteles tájékoztatás. Mert hosszútávon kell gondolkodni, és el kell nyerni a vásárló bizalmát, sőt, lojalitását is. De manipulációval és hazugsággal, valótlan ígéretekkel csak rövidtávon érhetsz el sikereket, ráadásul az internetnek köszönhetően minden kiderül, és minden gyorsan kiderül, ezért nagyon rossz pozícióba kerülhet az a vállalkozó, aki nem viselkedik etikusan.
Ezért épül az online marketing világa a hitelesen edukáló, valós értékeket adó tartalmakra. Ez pedig jó hír annak, aki etikus szeretne maradni, annak, aki hisz a saját vállalkozásában, annak értékeiben. Ezeket csak teljesen önazonos módon át kell adni.
Önmagad és a céged bemutatása pedig vonzóvá és hitelessé teszi az oldaladat a látogatók számára. Ebben nagy segítség lehet a Fogyasztó Barát widgete, amely az ÁSZF mellett értékelések, szállítás, GYIK és kapcsolat menüt is tartalmaz, emellett pedig képregény formájában tájékoztatja a vásárót a fogyasztói jogairól.
Widgetünkkel tehát hatékonyan rá tudsz erősíteni a bizalomépítő, hitelességnövelő kommunikációra. Azt üzened a vásárlóidnak, hogy rád számíthatnak, mert neked fontos, hogy etikusan működj!
Ha Önnek is gondot okoz a gyakran és sokszor áttekinthetetlenül változó jogszabályok követése, és a webshop ÁSZF-e jogszerűen tartása, akkor váltson most, használja a Fogyasztó Barát ÁSZF SABLON & GENERÁTORT! A rendszerrel a 2022. május 28-tól érvényes jogszabályok szerint tudja tájékoztatni a vásárlóit, a következő jogszabályváltozásoknál pedig már Ön helyett fog dolgozni, és automatikusan frissül!
Minimális szövegbevitellel (pl. a megrendelés menete), adatok megadásával (pl. cégadatok), és a program által felajánlott lehetőségek kijelölésével (pl. van-e regisztráció, a visszaigazolás módja, stb.) gyorsan és egyszerűen generálhatunk dokumentumokat PDF, HTML, WIDGET és EMBED formátumban. A beillesztő kód bemásolásával az ÁSZF megjelenik a webshopban, és minden jogszabályváltozáskor automatikusan frissül.
Tegye rendbe most a webshopja ÁSZF-ét, hogy az megfeleljen a májusi jogszabályváltozásoknak, és használja ki a Fogyasztó Barát minden funkcióját!
Ha Ön is szeretne a webshopokat érintő jogszabályváltozásokról értesülni, és ehhez hasonló összefoglalót kapni, iratkozzon
fel a hírlevelünkre!
Ez a bejegyzés azoknak a webáruházaknak szól, akik digitális tartalmat
A fogyasztó elállása esetén a webáruháznak nemcsak kötelezettségei, hanem jogai
Az év vége felé sok webáruház kínálja kedvezményesen termékeit, és