VÁSÁRLÓI ÉRTÉKELÉSEK
A vásárlók kíváncsiak más vásárlók értékeléseire és véleményére, és meglepően sokan értékelnek is!
Ezzel a funkcióval az Ön webshopja is a vásárlók által ajánlott lehet!
Értékelés = Vásárlói bizalom
Az online kereskedelemben elsődleges szempont a bizalom. Számos kutatás bizonyítja, hogy a vásárlók a vásárlás előtt szívesen olvassák el más vásárlók értékeléseit. Természetesen a leginkább elterjedt értékelési módok a termékekre vonatkoznak, de miért ne értékelhetnék a vásárlók magát a shopot?
A Fogyasztó Barát vásárlói értékeléssel a vásárlók a köszönő oldalon a vásárlást követően értékelhetik a shopot, és amennyiben szeretnék, a termék átvételét követően is van erre lehetőségük.
A Fogyasztó Barát vásárlói értékelés egy erős bizalomerősítő eszköz a webshop kezében: a widgettel „kombinálva” a hatása a honlap böngészése során folyamatosan jelen van, hiszen a látogató mindig látja a képernyőn a „Fogyasztó Barát” szót, és a hozzá tartozó arany csillagokat.
Szöveges vélemények = Vásárlói elköteleződés
Vélemények = Vásárlói elköteleződés
A Fogyasztó Barát vásárlói értékelő rendszer lehetővé teszi a szöveges vásárlói véleményezést is, és ezzel a vásárlói bizalom mellett a vásárlói lojalitást is erősíti. Az a vásárló, aki értékel és véleményt mond, egyben el is köteleződik, könnyebben lesz visszatérő vásárló, könnyebben iratkozik fel a hírlevélre, mert már a vásárláson túlmutató kapcsolata alakul ki az adott webáruházzal.
A vásárlói véleményekkel kapcsolatban gyakori félelem, hogy a negatív, vagy nem teljesen pozitív vélemények megjelenítése káros lehet a webáruház számára. Ez azonban éppen ellenkezőleg van: ha a sok pozitív vélemény mellett megjelenik egy-egy negatív hang is, az csak az értékelési rendszer hitelességét erősíti. De természetesen lehetőség van az admin felületen a nem illő, trágár stb. vélemények moderálására is.
Fogyasztó Barát értékelések = Hitelesség
Fogyasztó Barát = Hitelesség
A Fogyasztó Barát vásárlói értékelő rendszer lényege, hogy
- a webshoptól független rendszer, tehát egy külső szereplő biztosítja a szolgáltatást;
- nagy számú webshop használja a Fogyasztó Barát rendszert, így a sok vásárló találkozik vele, kvázi „tanúsítványként” működik
- értékelni csak valós vásárlók tudnak, és csakis a vásárlást követően.
A fentiek miatt hiszünk benne, hogy a Fogyasztó Barát vásárlói értékelő rendszer hozzájárul a hazai e-kereskedelem fenntartható fejlődéséhez.
GY.I.K.
-
Használhatom csak a vásárlói értékelések funkciót a Fogyasztó Barátból?
Igen, a modulban lévő valamennyi tartalom - így a vásárlói értékelések is - önállóan is megjeleníthető.
-
Kötelező használni a vásárlói értékelések funkciót?
Nem kötelező.
-
Honnan tudom, hogy csak valós vásárlók értékelnek?
A Fogyasztó Barát widget értékelés funkciója csak a köszönő oldalon működik, így biztosítjuk, hogy valóban csak a tényleges vásárlók értékelhessenek.
-
Honnan tudom, hogy értékelést kaptam?
A rendszer minden értékelésről és véleményről e-mail értesítést küld Önnek.
-
Trágár véleményt kaptam, hogyan tudom törölni?
Az admin felületen Ön tudja kontrollálni a trágár/sértő stb. vélemények megjelenítését.
-
Milyen szempontok alapján lehet értékelni?
Az értékelés két lépcsőben lehetséges: a vásárlást követően a köszönő oldalon két szempont alapján lehet értékelni: 1. mennyire áttekinthető a webáruház 2. mennyire ajánlaná ismerőseinek a shopot. Itt van lehetőség az e-mail cím megadásával a második lépcsős értékelésre jelentkezni, itt a vásárlást követő 10 napon belül egy e-mailt küldünk a vásárlónak, aki újabb két kérdés alapján értékelhet: 1. Mennyire könnyen találta meg a vásárláshoz szükséges információkat? 2. Megkapta a terméket? Itt lehetőség van szövegesen is értékelni a shopot, de ez nem kötelező.
-
Hogyan biztosítja a Fogyasztó Barát, hogy a shop ne értékelhesse magát, vagy hogy a versenytársak ne értékelhessék egymást?
Az értékelések leadását IP cím-hez kötöttük, így egyazon IP címről két héten belül csak egy értékelést lehet leadni.