A WEBSHOPOK 2024. ÉVI FOGYASZTÓVÉDELMI ELLENŐRZÉSE

Az Igazságügyi Minisztérium közzé tette a 2024. évre tervezett fogyasztóvédelmi hatósági ellenőrzési vizsgálati programját.

A program 29 pontja között szerepel a hagyományos kereskedelem mellet az online vállalkozások ellenőrzése is, tehát ebben az évben is számíthatnak ellenőrzésekre a webáruházak a fogyasztóvédelem részéről.

Adattörlő kódokkal kapcsolatos ellenőrzések

A programban mindjárt második pontként szerepel a „Az adatok végleges hozzáférhetetlenné tételét lehetővé tevő alkalmazással kapcsolatos előírások ellenőrzése” című ellenőrzés, mely az adattörlő kódokkal kapcsolatos kötelezettségek betartásának vizsgálatát jelenti. Az adattörlő kódókkal kapcsolatos legfontosabb kötelezettségekről korábban írtunk egy összefoglalót, ha az Ön vállalkozása is értékesít tartós adathordozókat (pl. laptop, pendrive,) akkor olvassa el, és figyeljen az előírásokra, mert ez most kiemelt ellenőrzési terület lesz!

E témában az összefoglalónkat itt tudja elolvasni:

A fogyasztóvédelmi hatóság célellenőrzése az adattörlő kódokkal kapcsolatban: Az Ön webshopja érintett?

Megjegyzés: 2023.12.31. napjától megszűnik az adattörlő kódot tartalmazó címkék átadása, de ez nem érinti az addig kiadott címkéken lévő kódokat. A kereskedő a fogyasztó részére 2023. december 31-ig át nem adott címkéket – ideértve a sérült címkéket is – 2024. január 31-ig köteles a székhelye vagy telephelye szerinti illetékes járási (fővárosi kerületi) hivatal (a továbbiakban: járási hivatal) részére visszaszolgáltatni!

A jótállás és kellékszavatosság továbbra is kiemelt ellenőrzési terület

A szavatossági és jótállási igények intézésének átfogó ellenőrzése a hagyományos és az online kereskedelmi forgalomban címből következik, hogy továbbra is kiemelten fontos ellenőrzési területe a fogyasztóvédelemnek a jótállás és a kellékszavatosság szabályainak helyes alkalmazása a webshopoknál is.

Fontos, hogy a webáruházak egyrészt pontos tájékoztatást adjanak a jótállás és a kellékszavatosság szabályairól, a fogyasztók ezekkel kapcsolatos jogairól, és a működésük során is tegyenek eleget a jótállásra és a kellékszavatosságra vonatkozó szabályoknak, hiszen a jótállási és a szavatossági igények intézésnek átfogó ellenőrzésére lehet számítani. Így például fontos, hogy ne felejtsenek el jótállási jegyet adni a vállalkozások a jótállás köteles termékekhez, továbbá a jótállási és a szavatossági panaszokat is a jogszabályokban foglaltak szerint intézzék.

A kereskedelmi kommunikáció ellenőrzése az online térben!

Az ellenőrzési pontokat tartalmzó listán szerepel továbbá „A digitális fogyasztóvédelem megvalósulása érdekében az online értékesítés és az online térben megjelenő kereskedelmi kommunikáció átfogó fogyasztóvédelmi ellenőrzése„.

E pont alapján elsősorban azt fogja vizsgálni a fogyasztóvédelem, hogy az online térben megvalósuló kereskedelmi kommunikáció alkalmas-e a fogyasztók megtévesztésére.

Ez igen tágan értelmezhető ellenőrzési pont, itt lényegében valamennyi, online kereskedelemre és a fogyasztói jogokra vonatkozó jogszabályok helyes értelmezésére és megfelelő alkalmazására kell figyelni, arra, hogy a fogyasztóknak szóló tájékoztatások, kiírások a jogszabályoknak megfelelőek legyenek, gondolhatunk itt pl. az akciózással, az elállási jog gyakorlásának módjával, a hibás teljesítés esetén követendő eljárásrenddel kapcsolatos vásárlóknak szóló kommunikációra.

A Fogyasztó Barát végleges megoldás webshopja számára!

Ha Önnek is gondot okoz a gyakran és sokszor áttekinthetetlenül változó jogszabályok követése, és a webshop ÁSZF-e jogszerűen tartása, akkor váltson most, használja a Fogyasztó Barát ÁSZF SABLON & GENERÁTORT! A rendszerrel a mindenkor hatályos jogszabályok szerint tudja tájékoztatni a vásárlóit, a jogszabályváltozásoknál pedig már Ön helyett fog dolgozni, és automatikusan frissül!

Töltse ki adatait

Generálja a dokumentumokat

Fogyasztó Barát - beágyazó kódok

Illessze be a kódokat a webshopjába

Nincs több dolga vele

Általános Szerződési Feltételek

Adatkezelési Tájékoztató

Képes Fogyasztói Tájékoztató

Automatikusan frissül

Minimális szövegbevitellel (pl. a megrendelés menete), adatok megadásával (pl. cégadatok), és a program által felajánlott lehetőségek kijelölésével (pl. van-e regisztráció, a visszaigazolás módja, stb.) gyorsan és egyszerűen generálhatunk dokumentumokat PDF, HTML, WIDGET és EMBED formátumban. A beillesztő kód bemásolásával az ÁSZF megjelenik a webshopban, és minden jogszabályváltozáskor automatikusan frissül.

Oldja meg végleg!

Tegye rendbe most a webshop ÁSZF-ét, várja felkészülten a  jogszabályváltozásokat, és használja ki a Fogyasztó Barát minden funkcióját!

Iratkozzon fel a hírlevélre!

Ha Ön is szeretne a webshopokat érintő jogszabályváltozásokról értesülni, és ehhez hasonló összefoglalót kapni, iratkozzon
fel a hírlevelünkre!