A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 11. § (1) bekezdése tartalmazza a rendelkezéseket arra vonatkozóan, hogy milyen egyéb költségekről kell a webáruháznak tájékoztatnia a fogyasztót, méghozzá még a szerződéskötést megelőzően.
A Korm. rendelet fenti szakaszának e) pontja értelmében „Üzlethelyiségen kívül kötött szerződés és távollévők között kötött szerződés megkötését megelőzően a vállalkozás köteles világosan és közérthető módon tájékoztatni a fogyasztót a szerződés szerinti áruért vagy szolgáltatásért járó ellenszolgáltatás adóval megnövelt teljes összegéről vagy – ha az áru vagy szolgáltatás jellegéből adódóan az ellenértéket nem lehet előre ésszerűen kiszámítani – annak számítási módjáról, valamint az ezen felül felmerülő valamennyi költségről (így különösen a fuvardíjról vagy a postaköltségről), vagy ha e költségeket nem lehet ésszerűen előre kiszámítani, annak a ténynek a feltüntetéséről, hogy további költségek merülhetnek fel”
A Korm rendelet 11. § (1) h) pontja is külön említi, hogy előzetes tájékoztatási kötelezettség terheli a vállalkozást a teljesítés feltételeiről, így különösen a fizetésről, a fuvarozásról és a teljesítési határidőről, valamint a vállalkozás panaszkezelési módjáról.
A Korm. rendelet 11. § (1) bekezdésének f) pontja pedig kimondja, hogy előzetesen tájékoztatni köteles a webáruház a fogyasztót “a határozatlan időre szóló vagy előfizetést magában foglaló szerződés esetében arról, hogy az ellenszolgáltatás teljes összege a számlázási időszakra vonatkozó valamennyi költséget tartalmazza. Ha az ilyen szerződés átalánydíjas, arról, hogy az ellenszolgáltatás teljes összege egyúttal a teljes havi költséget is jelenti. Ha az összes költséget nem lehet előre kiszámítani, a fogyasztót tájékoztatni kell az ellenszolgáltatás összegének kiszámításának módjáról.”
A webáruház köteles a honlapján úgy közzé tenni a járulékos költségekről szóló egyértelmű tájékoztatását, hogy a fogyasztó tisztában legyen minden kiadással mielőtt leadja rendelését, annak érdekében, hogy a vételáron felüli plusz terhek ismeretében dönthessen arról, vállalja- e a megrendelést.
A fentieket összefoglalva tehát, a fogyasztónak tudnia kell még a szerződés megkötése előtt, hogy pontosan milyen egyéb fizetési kötelezettségre számíthat az adott termék megrendelése esetén.
Nem jól jár el a webáruház, ha csak regisztrációt követően, vagy a rendelési folyamat végén a fizetéskor, vagy rosszabb esetben már a megrendelés után szembesül azzal a fogyasztó, hogy mennyi például a megrendelt termék csomagolási költsége, vagy, hogy a szállításnak – termék jellegéből adódóan – plusz költséggel járó feltételei vannak.
A szállítási feltételekről való tájékoztatás nem tekinthető világosnak és közérthetőnek akkor, ha csak utal a postai vagy futárcég díjszabására konkrét adatok nélkül, vagy a díjszabásra csak egy link utal.
A fizetési tájékoztatóban szerepeltetni kell, ha a fogyasztót terheli a fizetéssel kapcsolatban felmerülő valamely kezelési költség is.