Black Friday és karácsonyi akciók a webshopokban – ezekre kell figyelni!
Az év vége felé sok webáruház kínálja kedvezményesen termékeit, és
Az Egyesült Királyságban a kiskereskedők összesen 8,3 milliárd euró értékű szerződést szüntettek meg 2021-ben, arra hivatkozva, hogy a beszállítók nem feleltek meg az etikai vagy a fenntarthatósági normáknak.
A fogyasztók etikus és fenntartható termékek iránti kereslete változáshoz vezetett abban, hogy a kiskereskedők miként formálják a beszerzési láncukat.
A Censuswide által végzett kutatás szerint -melyben 302 Egyesült Királyságbeli kiskereskedő és 2 002 fogyasztó vett részt- a fiatalabb vásárlók kétharmada elhagyja kereskedőjét, ha az nem mutat elkötelezettséget az etika és a fenntarthatóság iránt.
A vállalkozások felfigyeltek erre a jelenségre, hiszen a kiskereskedelemben a döntéshozók 51%-a szerint jelenleg sokkal fontosabb kritérium a fenntarthatóság, mint az 2 éve volt. Valamint közel a felük (49 %-uk) ugyanezt mondja az etikai normákról.
Kereskedőnként átlagosan hat szerződés szűnt meg, szerződésenként átlagosan 364 430 euró értékben.
A kiskereskedők nagy csoportja azért mondta fel ezeket a szerződéseket, mert a beszállítók nem fenntartható anyagokat használnak (39%) és tisztességtelen munkaidőben dolgoztatják alkalmazottaikat (37%). Továbbá az etikai és fenntartható normákat felügyelő szervezetben vagy kereskedelmi testületben való tagság hiánya is gyakran volt a felmondás oka (32%).
Az elmúlt évben a kiskereskedők több mint negyede (28%-a) csatlakozott a beszállítói teljesítményt etikai és fenntarthatósági szempontból figyelő kereskedelmi testületekhez.
Átlagosan 41 088 eurót költöttek erre. Míg a kiskereskedők sokat költenek annak biztosítására, hogy megfeleljenek az etikai és fenntarthatósági normáknak, a kutatások azt is mutatják, hogy a fogyasztók hajlandóak 4,55%-kal többet fizetni egy etikusan megalapozott termékért. Továbbá a fenntartható forrásból származó árukért 4,36%-kal fognak többet fizetni.
“Jelentős felgyorsulást és változást látunk a kiskereskedők körében a fenntartható és etikus szabványok előtérbe helyezésére üzleti tevékenységük minden részében. Ez most kezdi megviselni a kiskereskedelmi beszállítókat, mivel évente több milliárd font értékű szerződést mondanak fel.”
Nyilatkozta Karen Johnson, a Barclays Corporate Banking kis- és nagykereskedelmi vezetője.
Ezt a változást a növekvő fogyasztói kereslet vezérli, és még tovább fog növekedni, ahogy a Z generáció belép a munka világába és elkezdi saját pénzét keresni. A kiskereskedőknek továbbra is figyelemmel kell kísérniük és javítaniuk kell etikai és fenntarthatósági normáikat, ha erőteljesen vonzóvá szeretnének válni a fiatalabb vásárlók szemében.
(Forrás: Ecommerce News)
Az év vége felé sok webáruház kínálja kedvezményesen termékeit, és
Az elállási jog az egyik legfontosabb fogyasztói jog az online
Sokan úgy tudják, hogy az online értékesítés esetén akkor minősül