![](https://fogyasztobarat.hu/wp-content/uploads/2023/09/Jotallasi-jegy-atadasa-blogra-300x300.png)
A kicserélt, vagy kijavított termék jótállási idejének változása
A jótállás időtartamát a 151/2003. (IX.22.) Korm rendelet (továbbiakban: Korm. rendelet) határozza
A Fogyasztó Barát WIDGET-ben található vásárlási értékelés funkcióval a vásárlók értékelni tudják a webshopot a vásárlás után, valamint szöveges véleményt írhatnak a vásárlási folyamatról, miután az lezajlott.
A vásárlói értékelések szerepe a webáruház marketingben
Ma a magyar piacon sokezer webshop kínálatából választhatunk, ezért azt a döntést, hogy kitől vásároljunk, és hogy megbízható-e az adott webáruház, nem könnyű meghozni.
Sok tényezőt figyelembe vehetünk ilyenkor: az árat, a szállítási határidőket, és számos kutatás bizonyítja, hogy az emberek nagy része (főleg egy számára ismeretlen webáruház esetében) a korábbi vásárlók tapasztalatai alapján választ a webshopok között.
Ez azt jelenti, hogy, ha megfelelő véleményeket, szöveges értékeléseket kapunk a webshopunk működésével kapcsolatban, és ezt jól látható módon megjelenítjük az oldalon, az a látogatókban bizalmat ébreszt, a visszatérő vásárlók lojalitását erősíti.
A Fogyasztó Barát modul WIDGET alkalmazása pont ezt teszi lehetővé! (lsd. WIDGET blogcikk)
A WIDGET vásárlói értékelések funkciójának használatával könnyen megtalálhatóak a valós vásárlói értékelések, és szöveges vélemények is a webshopról. Így a látogatók könnyen tájékozódhatnak az adott webshoppal kapcsolatban a korábbi vásárlók értékelési alapján.
A vásárlói véleményekkel kapcsolatban gyakori félelem, hogy a negatív, vagy nem teljesen pozitív vélemények megjelenítése káros lehet a webáruház számára.
Ez azonban éppen ellenkezőleg van: ha a sok pozitív vélemény mellett megjelenik egy-egy negatív hang is, az csak az értékelési rendszer hitelességét erősíti. De természetesen lehetőség van az admin felületen a nem illő, és trágár vélemények moderálására is.
A jelenlegi értékelő alkalmazások inkább csak a termékekre fókuszálnak, a webshopról, a vásárlási folyamatról már nem, vagy csak külső oldalakon keresztül tudnak véleményt írni a vásárlók.
A WIDGET-ben az értékelés több lépcsős rendszerben történik, nem csak a webshopot tudják értékelni a vásárlók, de a magát a vásárlási folyamatot is!
A Fogyasztó Barát vásárlói értékelések funkciója úgy működik, hogy a vásárlók a köszönő oldalon a vásárlást követően felnyíló WIDGET-ben két kérdéssel értékelhetik a shopot, és amennyiben szeretnék, a termék átvételét követően is van erre lehetőségük.
Az értékelés funkció csak a köszönő oldalon működik, így biztosítja a Fogyasztó Barát, hogy a webshop ne értékelhesse magát, vagy, hogy a versenytársak ne értékelhessék egymást, vagyis csak valós vásárlók tudnak értékelni, és csakis a vásárlást követően!
A rendszer minden értékelésről és véleményről e-mail értesítést küld a webshop által megadott értesítési e-mail címre.
A jótállás időtartamát a 151/2003. (IX.22.) Korm rendelet (továbbiakban: Korm. rendelet) határozza
Több posztunkban is írtunk már a hibás teljesítés következményeiről, így
Ahogy korábbi posztunkban megírtuk, 2024. május 8. napján jelentős változások