PROFITMAXIMALIZÁLÓ TIPPEK NÖVEKEDÉSRE HAJTÓ WEBÁRUHÁZAKNAK

Maximálisan elégedett vagy a webáruházad jelenlegi profittermelő képességével? Vagy tudnál még helyet szorítani néhány megtermelt extra forintnak? Amennyiben inkább az utóbbi illik rád, akkor a cikkben mutatunk néhány tippet a megvalósításhoz.

Ha nem méred, maximalizálni sem tudod

Régóta ismert, hogy amit tudatosan mérsz, idővel gyarapodásnak indul. Ezzel ellentétben, amit nem követsz nyomon specifikus mutatószámokkal, arról fogalmad sem lesz, hogyan alakul.

Webáruházat vezetve az úgynevezett KPI-mutatók úgy jelölhetik ki számodra a követendő irányt, akárcsak autóvezetésnél a GPS-készülék. Lássuk a legfontosabb mutatókat, amelyek mérése kulcsfontosságú:

  • Konverziós ráta – milyen százalékos arányban teljesülnek a konverziós célok, legyen szó akár feliratkozásról, vásárlásról vagy upsell kattintásról.

  • Kosárelhagyási ráta – tudnod kell, hányan távoznak a pénztár oldalról vásárlás nélkül.

  • Átlagos kosárérték – mennyi bevételed keletkezik vásárlásonként? Minél magasabbra sikerül tornáznod, annál több profitod keletkezhet.

  • Bevétel – ezt talán nem kell magyarázni. Célszerű hetente, de minimum havonta figyelned.

  • Ügyfél élettartam érték – mennyit költhet nálad összesen egy-egy vevő, illetve ennek tükrében mennyit költhetsz a megszerzésére?

  • Ügyfélszerzés költsége – színtisztán azt jelenti, hogy mennyibe kerül megszerezned egy-egy vásárlót.
Minden továbbival akkor célszerű foglalkoznod, ha ennek a hat KPI-mutatónak a mérését sikerült megoldanod.
Maximum business Fogyasztó Barát

Ne egyetlen vásárlásban gondolkodj

A komolyabb profit nem az egyszeri, hanem az újbóli vásárlókban rejlik. Profitmaximalizálásban gondolkodva az sem feltétlenül baj, ha az első vásárlásnál nem keletkezik profitod. Amennyiben ügyesen építkezel, később még így is busás haszonra tehetsz szert.

Ehhez első lépésként dolgozz ki ellenállhatatlan ajánlatokat. Hirdess a legvonzóbb, relatíve könnyen elérhető termékeidre. Dolgozz ki hozzájuk esztétikus termékoldalakat attraktív illusztrációkkal és figyelemmágnes szövegekkel.

Kiindulási alapnak az is megfelel, ha az első vásárlással visszajön a hirdetési és szállítási költséged. Hosszú távban gondolkodva alsó hangon is soktízezer forinttal több profitod keletkezhet, mint egyetlen vásárláson.

Legyen célod, hogy egyetlen látogató se távozzon konverzió nélkül

Borítékolható, hogy nem lesz kapásból a vevőd minden megszerzett látogató. Marketingstatisztikák tucatjai bizonyítják, hogy a vevőnek még a legvonzóbb ajánlatokkal is 6-7 alkalommal találkoznia kell, mielőtt rászánja magát a vásárlásra.

Ahhoz, hogy ne veszíts el a látogatóid, fel kell iratkoztatni őket. Email listára, netán chatbot automatikára, kapacitás függvényében akár mindkettőre is:

  • például ingyenes nyereményjátékkal;

  • letölthető segédanyagért cserébe;

  • valamilyen ajándékért;

  • videós vagy egyéb tartalommal;

  • vagy jobb híján kedvezményes kuponkódért cserébe /viszont ezzel a profitodba nyírsz bele/.
Az ily módon gyarapodó email listádnak már csak célzottan és értéket adva kell kommunikálnod, hogy közülük minél többen avanzsáljanak érdeklőből vásárlóvá.
Maximum business Fogyasztó Barát

A kosárelhagyók arányának csökkentése és a kosárérték növelése

Tudtad, hogy hazai mérések szerint a vevők 70%-a nem fejezi be a megkezdett vásárlást? Idő, bizalom, vásárlóerő vagy egyéb okok miatt angolosan távoznak anélkül, hogy befejeznék a checkout folyamatot. Profitgyilkos jelenség, ami ellen kulcskérdés védekezned a következő módokon:

Meg fogsz lepődni, de a 3. pont szerint néhány „elakadtál, aktuális még, segíthetünk” típusú üzenettel nagy arányban hozhatod vissza a potenciális vevőket. Ha pedig ez sikerül, miért ne dolgoznál kicsit a kosárérték növelésén is, nem igaz?

Pontosan ezt a célt szolgálhatják az úgynevezett upsell ajánlatok. Vagyis, mielőtt a vevő a pénztár oldalára érkezik, előtte plusz lépésként ajánlj fel a számára egy az általa választott termékhez passzoló releváns ajánlatot.

Mivel „vásárlási üzemmódban” könnyebben mondanak igent, így elképesztő hatékonysággal növelheted a profit nagyságát.

Maximum business Fogyasztó Barát

Hogyan lesznek az egyszeri vásárlóidból lelkes rajongók?

Leginkább úgy, hogy nem engeded el a kezüket. Ehelyett az első vásárlásuk után automata lépésként kikéred a véleményüket. Az időzített levélben akár egy-egy értékes tartalmat is a figyelmükbe ajánlva, illetve finoman megvillantva néhány további ajánlatot.

Ha pedig egyszer sikerült elnyerni a bizalmukat és megvan az email elérhetőségük, onnantól kezdve extra hirdetési költségek nélkül motiválhatod őket az újbóli vásárlásra. Rendszeresen kommunikálva feléjük újdonságokról, egy-egy publikált tartalomról, szezonális akciókról vagy közelgő kampányokról.

Konklúzió

A profitábilisan működő és rendre csak evickélő közötti egyik fő különbség, hogy az előbbieknél folyamatos jelleggel történnek fejlesztések a profitmaximalizálást célozva. Mindig akad csiszolni való, ami extra forintokat hozhat a konyhára. Pont ez a dolog egyik szépsége. Bízunk benne, hogy sikerült támpontokat adni a megvalósításhoz.

Az imént olvasott bejegyzést a Fogyasztó Barát kedves együttműködő partnere a Maximum Business Web & Marketing ügynökség írta.

Oldja meg végleg!

Tegye rendbe most a webshopja ÁSZF-ét, hogy az megfeleljen a májusi jogszabályváltozásoknak, és használja ki a Fogyasztó Barát minden funkcióját!

Iratkozzon fel a hírlevélre!

Ha Ön is szeretne a webshopokat érintő jogszabályváltozásokról értesülni, és ehhez hasonló összefoglalót kapni, iratkozzon
fel a hírlevelünkre!

Töltse ki adatait

Generálja a dokumentumokat

Fogyasztó Barát - beágyazó kódok

Illessze be a kódokat a webshopjába

Nincs több dolga vele

Általános Szerződési Feltételek

Adatkezelési Tájékoztató

Képes Fogyasztói Tájékoztató

Automatikusan frissül