
Kikötheti-e az előre fizetést a webshop egy vásárlójának?
Egyszer már nem vette át a csomagot egy vásárlóm, ezért
Ha marketing szempontból erős honlapot szeretnél, akkor érdemes átnézned ezt a csekklistát! Nézzük, mi ne hiányozzon az oldaladról?
Egy jó bemutatkozás mindennek az alapja. Mutasd be a céged, a küldetésed, az értékeidet. A személyesebb gondolatoktól sem kell félned, hiszen sokkal könnyebben kötődünk olyan cégekhez, oldalakhoz, ahol ismerjük a mögötte álló embert, embereket. Hidd el, nagyon sokat dob a weboldaladon egy jó bemutatkozás, akár személyesebbre veszed, akár nem, már egy nagy lépést megtettél a vevőid felé!
Azért arról sem kell megfeledkezni, hogy a weboldalad végső célja az értékesítés. Ezért fontos az is, hogy mindig egyértelműen navigáld az ott járót. Pop up ablakokkal terelheted a forgalmat, és sok más eszközöd is van erre. De az egyik legfontosabb, hogy a bemutatkozás és az egyéb adatok, a termékek és szolgáltatások bemutatása mellett mindig legyen egy egyértelmű ajánlat.
A CTA gomb szoros kapcsolatban áll az ajánlattal. Hiszen a CTA egy olyan akciógomb, amellyel cselekvésre: ajánlatkérésre, vásárlásra ösztönzöd az embereket. Hiszen minden marketingcél valamilyen cselekvésre összpontosul, te pedig egy ilyen gombbal vagy felszólítással hívod fel erre a látogatód figyelmét!
Már nagyon sokat meséltünk nektek a webáruházi értékelések fontosságáról, azok pszichológiai szerepéről. Például, hogy a fogyasztók majdnem 90%-a jobban bízik az olyan webáruházokban, ahol vannak kint értékelések. Az emberek nagyon kíváncsiak az értékelésekre, és létük bizalmat ébreszt bennük. Ezért érdemes értékeléseket feltüntetned a weboldaladon. Azonban a legújabb jogszabály szigorúan szabályozza azt is, hogy ezt hogyan tedd meg. Ezért a legjobb, ha utánaolvasol ennek. Vagy ha a Fogyasztó Barát értékelőrendszerét használod.
Még mindig sokan beszélnek az évekkel ezelőtti GDPR rendeletről. Itt olvashatsz róla részletesebben. A General Data Protection Regulation elnevezésű rendelet következményeként fel kell tüntetned a weboldaladon az Adatkezelési tájékoztatót: azaz nyilatkoznod kell arról, hogy hogyan kezeled az érintettek – ebben az esetben a látogatók – adatait.
Az ÁSZF-et, azaz Általános Szerződési Feltételeket minden szolgáltatást nyújtó, vagy árut forgalmazó weboldalnak tartalmaznia kell. Hiszen, ha a honlapodon üzlet jön létre, akkor azt valamilyen módon szabályozni kell. Az ÁSZF pedig a Te és az ügyfeled közötti szerződést szabályozza. Ezért fontos, hogy teljesen testhezálló legyen. Ebben szerencsére segíteni tud neked a Fogyasztó Barát dinamikusan frissülő ÁSZF szolgáltatása.
Ha végigmentél ezen a rövid csekklistán, és ránk hallgatsz, jogilag biztonságban leszel, marketing szempontból pedig sikeresebb!
Tedd rendbe most a webshopod ÁSZF-ét, hogy az megfeleljen a májusi jogszabályváltozásoknak, és használd ki a Fogyasztó Barát minden funkcióját!
Ha szeretnél a webshopokat érintő jogszabályváltozásokról értesülni, és ehhez hasonló összefoglalót kapni, akkor iratkozz fel a hírlevelünkre!
Egyszer már nem vette át a csomagot egy vásárlóm, ezért
A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 3. § (1) bekezdése
A webshop termékei között válogató vásárló döntését az is befolyásolja,
Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.
A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.
Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.
Ez a webhely a Google Analytics-et használja anonim információk gyűjtésére, mint például az oldal látogatóinak száma és a legnépszerűbb oldalak.
A cookie engedélyezése lehetővé teszi, hogy javítsuk honlapunkat.
A feltétlenül szükséges sütiket mindenkor engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.
Amikor valaki meglátogatja az oldalunkat, a látogató cookie-azonosítója hozzáadódik a remarketinglistához. A Google cookie-kat – például a NID és SID cookie-kat – használ a Google-termékekben, így például a Google Keresésben látható hirdetések testreszabásához. Az ilyen cookie-kat például arra használja, hogy megjegyezze az Ön legutóbbi kereséseit, az egyes hirdetők hirdetéseivel vagy a keresési eredményekkel való korábbi interakcióit, továbbá a hirdetők webhelyein tett látogatásait. Az AdWords konverziókövetés funkciója cookie-kat használ. A hirdetésből eredő értékesítések és egyéb konverziók követésére cookie-kat ment a felhasználó számítógépére, amikor az adott személy egy hirdetésre kattint. A cookie-k néhány gyakori alkalmazási módja: a hirdetések kiválasztása annak alapján, hogy mi a releváns az adott felhasználó esetén, a kampányok teljesítményéről szóló jelentések tökéletesítése, és a felhasználó által már megtekintett hirdetések megjelenítésének elkerülése.
A feltétlenül szükséges sütiket mindenkor engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.
Mi az a cookie?
Az Adatkezelő a honlap látogatása során úgynevezett cookie-kat (sütiket) használ. A cookie betűből és számokból álló információcsomag, amit honlapunk az Ön böngészőjének küld el azzal a céllal, hogy elmentse bizonyos beállításait, megkönnyítse a honlapunk használatát és közreműködik abban, hogy néhány releváns, statisztikai jellegű információt gyűjtsünk a látogatóinkról.
A cookie-k (sütik) egy része nem tartalmaz személyes információkat, és nem alkalmas az egyéni felhasználó azonosítására, egy részük azonban olyan egyéni azonosítót tartalmaz - egy titkos, véletlenül generált számsort - amelyet az Ön eszköze tárol, ezzel az Ön azonosíthatóságát is biztosítja. Az egyes cookie-k (sütik) működési időtartamát az egyes cookie-k (sütik) vonatkozó leírása tartalmazza.
A cookie-k jogszabályi háttere és jogalapja:
Az adatkezelés jogalapja a Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pontja alapján az Ön hozzájárulása.
A honlap által használt cookie-k főbb jellemzői:
Google Analytics cookie: A Google Analytics a Google elemző eszköze, amely abban segít a weboldalak és alkalmazások tulajdonosainak, hogy pontosabb képet kapjanak látogatóik tevékenységeiről. A szolgáltatás cookie-kat használhat, hogy információkat gyűjtsön és jelentést készítsen a weboldal használatára vonatkozó statisztikai adatokból anélkül, hogy egyénileg azonosítaná a látogatókat a Google számára. A Google Analytics által használt fő cookiek a „__ga” "gat_gtag" és "_gid" cookiek. A webhelyhasználati statisztikai adatokból készülő jelentések mellett a Google Analytics – az előbbiekben ismertetett néhány hirdetési cookie-val együtt – felhasználható arra is, hogy relevánsabb hirdetéseket jelenítsünk meg a Google-termékekben (például a Google Keresésben) és szerte az interneten.
A működéshez szigorúan szükséges cookie-k: Ezek a cookie-k a weboldal használatához nélkülözhetetlenek, és lehetővé teszik a weboldal alapvető funkcióinak használatát. Ezek hiányába az oldal számos funkciója nem lesz elérhető az Ön számára. Ezen típusú cookie-k élettartama kizárólag a munkamenet idejére korlátozódik.
A felhasználói élmény javítását szolgáló cookie-k: Ezek a cookie-k információkat gyűjtenek a felhasználó weboldalhasználatáról, például, hogy mely oldalakat látogatja leggyakrabban, vagy milyen hibaüzenetet kap a weboldalról. Ezek a cookie-k nem gyűjtenek a látogatót azonosító információkat, vagyis teljesen általános, névtelen információkkal dolgoznak. Az ezekből nyert adatokat a weboldal teljesítményének javítására használjuk. Ezen típusú cookie-k élettartama kizárólag a munkamenet idejére korlátozódik.
Amennyiben Ön nem fogadja el a cookie-k használatát, akkor bizonyos funkciók nem lesznek elérhetőek az Ön számára. A cookie-k törléséről bővebb tájékoztatást az alábbi linkeken találhat: