Elállás: Mikor tarthatja vissza az össszeget a webshop?
A fogyasztó elállása esetén a webáruháznak nemcsak kötelezettségei, hanem jogai
Lehet, hogy az Ön webáruháza előtt is ismert az a probléma, hogy a vásárlója nem vette át a megrendelt és kiszállított terméket, és nem is jelezte elállási szándékát. Majd legközelebb újra az Ön webshopját választotta, és ismét rendelést adott le boltjában és most sem az előre fizetést választotta.
Megteheti-e a webáruháza ilyenkor (tekintettel az érhető bizalmatlanságra), hogy a megrendelés leadása után felkeresi a vásárlót és előre utaláshoz köti a megrendelés teljesítését?
Igen!
Erre azonban akkor van lehetősége a webáruháznak, ha ezt a rögzíti az ÁSZF-ben is!
Célszerű tehát az ÁSZF-ben ezt oly módon részletezni, hogy a webáruház jogosult a vételár és a szállítási díj előre történő fizetéséhez kötni a megrendelés teljesítését abban az esetben, ha a vásárló már korábban rendelt eladónál úgy, hogy a terméket nem vette át vagy a termék nem kereste jelzéssel érkezett vissza a webshophoz.
Fontos azonban megjegyezni, hogy ha már visszaigazolásra került a megrendelés, és a szerződés létrejött, akkor a visszaigazolt megrendelést az abban foglaltaknak megfelelően, a vásárló által kiválasztott fizetési móddal kell teljesíteni. Ekkor már csak a vásárlóval közösen megegyezve lehet módosítani a fizetési módot!
Tegye rendbe most a webshopja ÁSZF-ét, hogy az megfeleljen a májusi jogszabályváltozásoknak, és használja ki a Fogyasztó Barát minden funkcióját!
Ha Ön is szeretne a webshopokat érintő jogszabályváltozásokról értesülni, és ehhez hasonló összefoglalót kapni, iratkozzon
fel a hírlevelünkre!
A fogyasztó elállása esetén a webáruháznak nemcsak kötelezettségei, hanem jogai
Az év vége felé sok webáruház kínálja kedvezményesen termékeit, és
Az elállási jog az egyik legfontosabb fogyasztói jog az online