A digitális tartalom és az elállás
Ez a bejegyzés azoknak a webáruházaknak szól, akik digitális tartalmat
A webáruház a szerződéskötést megelőző tájékoztatási kötelezettség keretén belül köteles a termékek vételárát feltüntetni, vagy ha azt előre nem lehet kiszámítani, akkor annak számítási módjáról kell tájékoztatni a fogyasztót.
A megvételre kínált termékek eladási ára és egységára tehát nem hiányozhat a webshop oldaláról!
Az árfeltüntetés szabályairól írtunk már korábban, melyekről itt érdemes olvasnia mielőtt mostani posztunkban megnézi, mik azok a leggyakoribb hibák, amikkel a Fogyasztó Barát találkozott az árak feltüntetésével kapcsolatban.
Az átnézett 100 webshopból 20 nem tüntette fel egységárait. Volt aki egy termékénél sem adta meg az egységárat, de volt akinél csak egy -egy termék esetében maradt el az egységár feltüntetése.
Az Ár rendelet értelmében egységárat akkor kell feltüntetni, ha az nem egyezik a termék árával. A jogszabály felsorolja, hogy a térfogatra, tömegre, hosszúságra, felületre, darabra értékesített termékeknél mi a helyes egységár feltüntetés.
Olyan termékeknél pedig, melyeket kimérve értékesítenek, csak egységárat kell feltüntetni!
Az egységárak feltüntetésével a fogyasztó a hasonló termékek között válogatva könnyebben tud összehasonlítást végezni, az áruválasztást könnyíti meg számára. Az egységárak összevetésével az azonos kiszerelésű, de különböző gyártótól származó termékek között tud dönteni.
A 100 megvizsgált határozatból 3 esetben állapította meg a hatóság, hogy a termékeknek a nettó árát tüntették fel a ténylegesen fizetendő bruttó ár helyett.
Az Fgytv. előírja, hogy a fogyasztó által ténylegesen fizetendő, azaz az általános forgalmi adóval növelt és az egyéb kötelező terheket is tartalmazó árat kell feltüntetni.
Szintén 3 esetben találkoztunk olyannal, ahol “Az árak minden előzetes bejelentés nélkül megváltozhatnak” valamint a “Társaság módosíthatja a weboldalon közzétett termékek eladási árait.” tájékoztatás szerepelt. A webáruházaknak azonban minden esetben a ténylegesen fizetendő eladási árról kell tájékoztatást adnia, nem érintve a már megkötött szerződéseket.
A hatóság jogsértőnek tekintette az egyik webshop általános szerződési feltételeinek kikötését, miszerint a “termékek eladási árai nem minősülnek kötelező eladási árnak.”
Tegye rendbe most a webshopja ÁSZF-ét, hogy az megfeleljen a májusi jogszabályváltozásoknak, és használja ki a Fogyasztó Barát minden funkcióját!
Ha Ön is szeretne a webshopokat érintő jogszabályváltozásokról értesülni, és ehhez hasonló összefoglalót kapni, iratkozzon
fel a hírlevelünkre!
Ez a bejegyzés azoknak a webáruházaknak szól, akik digitális tartalmat
A fogyasztó elállása esetén a webáruháznak nemcsak kötelezettségei, hanem jogai
Az év vége felé sok webáruház kínálja kedvezményesen termékeit, és