
EkerNap a Fogyasztó Baráttal – Így telt a Fogyasztó Barát napja az Ecommerce Hungary Kisvállalati Tagozatának rendezvényén!
2023. május 11. napján rendezte meg az Ecommerce Hungary Kisvállalati
A ‘Jogsértő webáruházak’ blog sorozat következő bejegyzései a webshopok panaszkezelésével, valamint a fogyasztók jogérvényesítési lehetőségeivel foglalkozik oly módon, hogy az általunk átnézett 100 jogsértést megállapító határozatból összeszedtük mik szoktak kimaradni az ezzel kapcsolatos webshop tájékoztatásokból, illetve melyek azok a téves, jogsértő tájékoztatások amikkel több helyen is találkoztunk.
Nagyon fontos, hogy a webáruház oldalára látogató megismerje milyen lehetőségei vannak (azaz kihez és hogyan fordulhat) amennyiben problémája merül fel a vásárolt termékkel vagy magával a webáruház működésével kapcsolatban. A fogyasztónak még a szerződés megkötése előtt ismernie kell, hogy a webshop a panaszokat milyen módon intézi.
Az átnézett 100 jogsértést megállapító határozatból 67 esetében nem találta megfelelőnek a hatóság a webshopok tájékoztatását a panaszügyintézés módjáról. Ezek között van aki egyáltalán nem tájékoztatta vásárlóit arról, hogyan teheti meg a panaszát a fogyasztó és annak kezelése hogyan zajlik a webshopnál, de volt aki hiányosan tüntette fel a panaszügyintézés menetét.
Az átnézett webáruházakból négy panaszkezelési tájékoztatója nem tartalmazta, hogy a szóbeli panasz elintézésének el nem fogadása esetén jegyzőkönyvet kell felvenni, továbbá, hogy azt milyen tartalommal kell megtenni.
A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell:
→ a fogyasztó nevét, lakcímét, a panasz előterjesztésének helyét, idejét, módját,
→ a panasz részletes leírását, az iratok, dokumentumok, bizonyítékok jegyzékét,
→ a vállalkozás panasszal kapcsolatos álláspontját, ha azonnali kivizsgálás történik,
→ a jegyzőkönyvvezető – és ha jelen van a fogyasztó – aláírását, a panasz egyedi azonosítóját (telefonos, egyéb hírközlési szolgáltatás esetén).
Találkoztunk olyan webáruházzal amely a jogszabályi előírásokkal ellentétes tájékoztatást adott, amikor azt tüntette fel, hogy a panaszra adott írásbeli válaszokat két évig őrzi meg.
A panaszról felvett jegyzőkönyvet illetve arra adott választ 3 évig köteles megőrizni a webáruház!
A fenti lista segítségével ellenőrizze le Ön is, megfelelően ad -e tájékoztatást a panaszok intézésének módjáról!
A panaszkezelési tájékoztató azonban itt még nem ér véget! A webshop és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során lehet, hogy nem rendeződik, ezért még előzetesen tájékoztatni kell a fogyasztót a további jogérvényesítési lehetőségeivel kapcsolatban is. A következő két bejegyzésben erről lesz szó, tartson velünk!
Tegye rendbe most a webshopja ÁSZF-ét, hogy az megfeleljen a májusi jogszabályváltozásoknak, és használja ki a Fogyasztó Barát minden funkcióját!
Ha Ön is szeretne a webshopokat érintő jogszabályváltozásokról értesülni, és ehhez hasonló összefoglalót kapni, iratkozzon
fel a hírlevelünkre!
2023. május 11. napján rendezte meg az Ecommerce Hungary Kisvállalati
A 2022. május 28. napjával bevezetett új szabályokkal az akció
A Fogyasztó Barát ügyfeleinek lehetősége van a jogi szakmai ügyeket
Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.
A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.
Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.
Ez a webhely a Google Analytics-et használja anonim információk gyűjtésére, mint például az oldal látogatóinak száma és a legnépszerűbb oldalak.
A cookie engedélyezése lehetővé teszi, hogy javítsuk honlapunkat.
A feltétlenül szükséges sütiket mindenkor engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.
Amikor valaki meglátogatja az oldalunkat, a látogató cookie-azonosítója hozzáadódik a remarketinglistához. A Google cookie-kat – például a NID és SID cookie-kat – használ a Google-termékekben, így például a Google Keresésben látható hirdetések testreszabásához. Az ilyen cookie-kat például arra használja, hogy megjegyezze az Ön legutóbbi kereséseit, az egyes hirdetők hirdetéseivel vagy a keresési eredményekkel való korábbi interakcióit, továbbá a hirdetők webhelyein tett látogatásait. Az AdWords konverziókövetés funkciója cookie-kat használ. A hirdetésből eredő értékesítések és egyéb konverziók követésére cookie-kat ment a felhasználó számítógépére, amikor az adott személy egy hirdetésre kattint. A cookie-k néhány gyakori alkalmazási módja: a hirdetések kiválasztása annak alapján, hogy mi a releváns az adott felhasználó esetén, a kampányok teljesítményéről szóló jelentések tökéletesítése, és a felhasználó által már megtekintett hirdetések megjelenítésének elkerülése.
A feltétlenül szükséges sütiket mindenkor engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.
Mi az a cookie?
Az Adatkezelő a honlap látogatása során úgynevezett cookie-kat (sütiket) használ. A cookie betűből és számokból álló információcsomag, amit honlapunk az Ön böngészőjének küld el azzal a céllal, hogy elmentse bizonyos beállításait, megkönnyítse a honlapunk használatát és közreműködik abban, hogy néhány releváns, statisztikai jellegű információt gyűjtsünk a látogatóinkról.
A cookie-k (sütik) egy része nem tartalmaz személyes információkat, és nem alkalmas az egyéni felhasználó azonosítására, egy részük azonban olyan egyéni azonosítót tartalmaz - egy titkos, véletlenül generált számsort - amelyet az Ön eszköze tárol, ezzel az Ön azonosíthatóságát is biztosítja. Az egyes cookie-k (sütik) működési időtartamát az egyes cookie-k (sütik) vonatkozó leírása tartalmazza.
A cookie-k jogszabályi háttere és jogalapja:
Az adatkezelés jogalapja a Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pontja alapján az Ön hozzájárulása.
A honlap által használt cookie-k főbb jellemzői:
Google Analytics cookie: A Google Analytics a Google elemző eszköze, amely abban segít a weboldalak és alkalmazások tulajdonosainak, hogy pontosabb képet kapjanak látogatóik tevékenységeiről. A szolgáltatás cookie-kat használhat, hogy információkat gyűjtsön és jelentést készítsen a weboldal használatára vonatkozó statisztikai adatokból anélkül, hogy egyénileg azonosítaná a látogatókat a Google számára. A Google Analytics által használt fő cookiek a „__ga” "gat_gtag" és "_gid" cookiek. A webhelyhasználati statisztikai adatokból készülő jelentések mellett a Google Analytics – az előbbiekben ismertetett néhány hirdetési cookie-val együtt – felhasználható arra is, hogy relevánsabb hirdetéseket jelenítsünk meg a Google-termékekben (például a Google Keresésben) és szerte az interneten.
A működéshez szigorúan szükséges cookie-k: Ezek a cookie-k a weboldal használatához nélkülözhetetlenek, és lehetővé teszik a weboldal alapvető funkcióinak használatát. Ezek hiányába az oldal számos funkciója nem lesz elérhető az Ön számára. Ezen típusú cookie-k élettartama kizárólag a munkamenet idejére korlátozódik.
A felhasználói élmény javítását szolgáló cookie-k: Ezek a cookie-k információkat gyűjtenek a felhasználó weboldalhasználatáról, például, hogy mely oldalakat látogatja leggyakrabban, vagy milyen hibaüzenetet kap a weboldalról. Ezek a cookie-k nem gyűjtenek a látogatót azonosító információkat, vagyis teljesen általános, névtelen információkkal dolgoznak. Az ezekből nyert adatokat a weboldal teljesítményének javítására használjuk. Ezen típusú cookie-k élettartama kizárólag a munkamenet idejére korlátozódik.
Amennyiben Ön nem fogadja el a cookie-k használatát, akkor bizonyos funkciók nem lesznek elérhetőek az Ön számára. A cookie-k törléséről bővebb tájékoztatást az alábbi linkeken találhat: