Black Friday és karácsonyi akciók a webshopokban – ezekre kell figyelni!
Az év vége felé sok webáruház kínálja kedvezményesen termékeit, és
A Fogyasztó Barát ügyfeleinek lehetősége van a jogi szakmai ügyeket vivő dr. Németh Ádám ügyvédi irodától jogi tanácsadás keretén belül kérdéseket feltenni a jogi szövegek tartalmára vonatkozóan, illetve ahhoz kapcsolódóan.
Ezekből a kérdésekből összeszedtük azokat, amelyek a leggyakrabban fordulnak elő, vagy amelyek olyan problémára világítanak rá, amelyek érdekesek lehetnek minden webshop üzemeltető számára.
Tapasztalataink szerint sok webáruháznak okoznak gondot az át nem vett küldemények, egyrészt a visszaszállítási költségek miatt, másrészt az ezzel járó plusz adminisztráció miatt.
A mostani bejegyzésünkben megosztjuk az ezzel kapcsolatban feltett kérdéseket, melyekből egyben az is kiderül, mit tehet a webshop annak érdekében, hogy csökkentse az át nem vett csomagokkal járó plusz terheket!
.
Van olyan szabályozás amely alapján az át nem vett csomagok szállítási díját “ráterhelheti” a webshopom a vevőre? (ilyenkor a szállítási díjat mi fizetjük oda-vissza, és ez jelentős kár)
A kérdésére a válasz egyértelmű igen. A sikertelen kézbesítés díja kártérítésként számon kérhető, a csomag átvételének megtagadása, vagy elmulasztása következtében felmerült visszaszállítási költség megtérítését a szolgáltató jogosan követelheti a vásárlótól.
Ha a vásárló nem veszi át a csomagot, és nem is jelezte elállási szándékát akkor milyen jogi helyzet áll fenn?
A vevő ez esetben szerződésszegést követ el. A csomag átvételének megtagadása, vagy elmulasztása nem minősül vásárlástól való elállásnak. Mivel nem vette át a megrendelt terméket, nem teljesítette a szerződéses kötelezettségét (azaz a teljesítést nem fogadta el). Ilyen esetben a vállalkozó jogosult felmondani a szerződést, és kártérítésként követelheti a szállítási díj összegét. Ha a vevő előre fizetett, akkor a termék ellenértékét a szállítási díj levonásával kell visszafizetni részére.
Az lenne a kérdésem, hogy jogilag van-e arra lehetősége webshopomnak, hogy egyoldalúan módosítsa a fizetési módot egy megrendelésnél? Vannak ugyanis a rendelésleadásoknál olyan név, e-mail, illetve település kombinációk, ami alapján egyértelmű, hogy nem fogják majd a csomagot átvenni.
Az egyoldalú fizetési mód változtatása nem lehetséges, ha lakcím alapján feltételezhető is az, hogy nem veszi át a terméket a megrendelő, ez negatív diszkrimináció lenne. Arra viszont van mód, hogy ha a vásárló korábban nem vette át a terméket, akkor tőle előre utalást kérjenek a következő megrendelésénél arra hivatkozva, hogy volt már korábban nem teljesült vásárlás.m
Megtehetem azt, hogy nem szolgálom ki többet egy újbóli rendelés leadás esetén azokat a vevőket, akik már többször nem vették át a rendelt csomagot? Mire tudok hivatkozni?
A problémás vevőket el lehet utasítani, érdemes kiegészíteni az ÁSZF-et azzal, hogy abban az esetben ha nem veszi át a vevő a csomagot, akkor a következő rendelést jogosult elutasítani a webshop.
Tegye rendbe most a webshopja ÁSZF-ét, hogy az megfeleljen a májusi jogszabályváltozásoknak, és használja ki a Fogyasztó Barát minden funkcióját!
Ha Ön is szeretne a webshopokat érintő jogszabályváltozásokról értesülni, és ehhez hasonló összefoglalót kapni, iratkozzon
fel a hírlevelünkre!
Az év vége felé sok webáruház kínálja kedvezményesen termékeit, és
Az elállási jog az egyik legfontosabb fogyasztói jog az online
Sokan úgy tudják, hogy az online értékesítés esetén akkor minősül