
Kikötheti-e az előre fizetést a webshop egy vásárlójának?
Egyszer már nem vette át a csomagot egy vásárlóm, ezért
A hollandiai fogyasztók 2022 első felében 16,1 milliárd eurót költöttek online. Ez 9%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A növekedés elsősorban a szolgáltatások online értékesítésének növekedéséből adódik. Az adatokat összehasonlítva az is megjegyezhető, hogy a növekedés mértéke százalékban magasabb volt a belgiumi e-kereskedelem területén, azonban a hollandiai fogyasztók arányaiban így is többet költöttek online, ha ezekhez az adatokhoz megtekintjük az adott országok népességét (Belgium népessége: 11,7 millió / Hollandia népessége: 17,3 millió).
A hollandiai fogyasztók 2022 első hat hónapjában összesen 168 millió vásárlást bonyolítottak le az interneten. Ez az eredmény a legújabb “Thuiswinkel Markt Monitor”-ból lett nyerve, amely a fogyasztói költéseket mutatja be a hollandiai e-kereskedelemben.
A belgiumi fogyasztók esetében abból a szögből történt a vizsgálat, hogy átlagosan mennyit költenek online vásárlásaik során. Az új “BeCommerce Market Monitor”-ból származó eredmények azt mutatják, hogy átlagosan 86,2 eurót költöttek egy online vásárlás során.
„A számadatok azt mutatják, hogy a belgák 30%-kal többet költöttek az elmúlt hat hónapban az előző év azonos időszakához képest” – nyilatkozta Sofie Geeroms, a BeCommerce ügyvezetője. „Észrevettük, hogy az e-kereskedelem még válság idején is növekszik. Lehet, hogy az emberek akciókat keresnek, és ezek megtalálhatóak az interneten.”
Hollandiában kizárólag a termékek online értékesítése összesen 5,3 milliárd eurót tett ki, ami több, mint amennyit a koronavírus kitörése előtt költöttek a fogyasztók (3,3 milliárd euró 2019-ben). Ennek ellenére az online termékvásárlások száma az első két negyedévben 14 százalékkal csökkent a tavalyi évhez képest.
„A fogyasztók hozzászoktak az online vásárláshoz. Az emberek gyakrabban választják az online és offline vásárlás kombinációját”
– magyarázza Marlene ten Ham, a Thuiswinkel.org igazgatója. „A csökkenés alól a legfontosabb kivétel az élelmiszer/Near-Food kategóriában látható. Továbbra is népszerű az online élelmiszer bevásárlás.”
Belgiumban az összes online vásárlás felét a Bancontact Online fizetési megoldás segítségével fizetik ki. A drágább szolgáltatások, mint például az utazások és a szállások megrendelésekor azonban a fogyasztók a hitelkártyával/bankkártyával történő fizetéshez fordulnak. A látnivalók, rendezvények és közlekedés jegyek vásárlásakor viszont ismételten a Bancontact Online szolgáltatást használják.
Térjünk ki a online fizetési szokásokra a hollandiai fogyasztók esetében is. Hollandiában a legtöbb online rendelést az iDEAL-el fizették ki (70%). A második leggyakoribb online fizetési mód a hitelkártyával/bankkártyával történő fizetés (8%). Ráadásul, ha megfigyeljük az okostelefonon leadott online rendeléseket, akkor láthatjuk azt is, hogy többet fizettek az iDEAL-el (72%), mint egy évvel korábban (68%). Ennek oka az iDEAL használatának növekedése az élelmiszer/Near-food kategóriában.
Visszatérve a belgiumi adatok pontosításához, a leggyakrabban használt fizetési módok az online vásárlásokhoz a Bancontact Online (51%), a hitelkártya (17%) és a Paypal (12%). Az online vásárlások összességéből mindössze 3% történik banki átutalással. Az alternatív fizetési módok, mint például a Klarna (2%), valamint az Apple, a Google és a Samsung fizetési lehetőségei szintén korlátozottak maradnak.
A kutatásból az is kiderült, hogy minden harmadik online vásárlás okostelefonon történt a hollandiai fogyasztók körében. A legtöbb ilyen okostelefonon történő vásárlás az élelmiszer/Near-food, jegyek látnivalókra és eseményekre, valamint a ruházat kategóriákban történt. A legnépszerűbb készülék továbbra is a laptop (51%), bár kevesebbet használták, mint egy évvel korábban (4%-os csökkenés).
Belgiumban a legtöbb online vásárlás laptopon történik, de nem szabad megfeledkezni az okostelefonokról sem, mivel egyre népszerűbb platformmá válnak az online vásárlásokhoz. Az összes online értékesítés 25%-hoz használták okostelefont. 2018-hoz képest megduplázódott ezeknek a népszerűsége. Az összes belga online vásárló több mint egyharmada használt okostelefont legalább egyszer online rendelés leadására.
A jelentés szerint átlagosan 105 euró értékű online rendelésekhez használtak laptopokat. Az eszközt leggyakrabban utazások (50%), közlekedés (43%) és látnivalók, rendezvények jegyeinek megvásárlásakor (43%) használják. Az okostelefonon leadott rendelések átlagosan 58 euróba kerülnek.
Egyértelmű, hogy az okostelefonok javított felhasználóbarátsága és az online boltokhoz tartozó applikációk elterjedése hatással van a fogyasztói szokásokra.
Tegye rendbe most a webshopja ÁSZF-ét, hogy az megfeleljen a májusi jogszabályváltozásoknak, és használja ki a Fogyasztó Barát minden funkcióját!
Ha Ön is szeretne a webshopokat érintő jogszabályváltozásokról értesülni, és ehhez hasonló összefoglalót kapni, iratkozzon
fel a hírlevelünkre!
Egyszer már nem vette át a csomagot egy vásárlóm, ezért
A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 3. § (1) bekezdése
A webshop termékei között válogató vásárló döntését az is befolyásolja,
Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.
A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.
Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.
Ez a webhely a Google Analytics-et használja anonim információk gyűjtésére, mint például az oldal látogatóinak száma és a legnépszerűbb oldalak.
A cookie engedélyezése lehetővé teszi, hogy javítsuk honlapunkat.
A feltétlenül szükséges sütiket mindenkor engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.
Amikor valaki meglátogatja az oldalunkat, a látogató cookie-azonosítója hozzáadódik a remarketinglistához. A Google cookie-kat – például a NID és SID cookie-kat – használ a Google-termékekben, így például a Google Keresésben látható hirdetések testreszabásához. Az ilyen cookie-kat például arra használja, hogy megjegyezze az Ön legutóbbi kereséseit, az egyes hirdetők hirdetéseivel vagy a keresési eredményekkel való korábbi interakcióit, továbbá a hirdetők webhelyein tett látogatásait. Az AdWords konverziókövetés funkciója cookie-kat használ. A hirdetésből eredő értékesítések és egyéb konverziók követésére cookie-kat ment a felhasználó számítógépére, amikor az adott személy egy hirdetésre kattint. A cookie-k néhány gyakori alkalmazási módja: a hirdetések kiválasztása annak alapján, hogy mi a releváns az adott felhasználó esetén, a kampányok teljesítményéről szóló jelentések tökéletesítése, és a felhasználó által már megtekintett hirdetések megjelenítésének elkerülése.
A feltétlenül szükséges sütiket mindenkor engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.
Mi az a cookie?
Az Adatkezelő a honlap látogatása során úgynevezett cookie-kat (sütiket) használ. A cookie betűből és számokból álló információcsomag, amit honlapunk az Ön böngészőjének küld el azzal a céllal, hogy elmentse bizonyos beállításait, megkönnyítse a honlapunk használatát és közreműködik abban, hogy néhány releváns, statisztikai jellegű információt gyűjtsünk a látogatóinkról.
A cookie-k (sütik) egy része nem tartalmaz személyes információkat, és nem alkalmas az egyéni felhasználó azonosítására, egy részük azonban olyan egyéni azonosítót tartalmaz - egy titkos, véletlenül generált számsort - amelyet az Ön eszköze tárol, ezzel az Ön azonosíthatóságát is biztosítja. Az egyes cookie-k (sütik) működési időtartamát az egyes cookie-k (sütik) vonatkozó leírása tartalmazza.
A cookie-k jogszabályi háttere és jogalapja:
Az adatkezelés jogalapja a Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pontja alapján az Ön hozzájárulása.
A honlap által használt cookie-k főbb jellemzői:
Google Analytics cookie: A Google Analytics a Google elemző eszköze, amely abban segít a weboldalak és alkalmazások tulajdonosainak, hogy pontosabb képet kapjanak látogatóik tevékenységeiről. A szolgáltatás cookie-kat használhat, hogy információkat gyűjtsön és jelentést készítsen a weboldal használatára vonatkozó statisztikai adatokból anélkül, hogy egyénileg azonosítaná a látogatókat a Google számára. A Google Analytics által használt fő cookiek a „__ga” "gat_gtag" és "_gid" cookiek. A webhelyhasználati statisztikai adatokból készülő jelentések mellett a Google Analytics – az előbbiekben ismertetett néhány hirdetési cookie-val együtt – felhasználható arra is, hogy relevánsabb hirdetéseket jelenítsünk meg a Google-termékekben (például a Google Keresésben) és szerte az interneten.
A működéshez szigorúan szükséges cookie-k: Ezek a cookie-k a weboldal használatához nélkülözhetetlenek, és lehetővé teszik a weboldal alapvető funkcióinak használatát. Ezek hiányába az oldal számos funkciója nem lesz elérhető az Ön számára. Ezen típusú cookie-k élettartama kizárólag a munkamenet idejére korlátozódik.
A felhasználói élmény javítását szolgáló cookie-k: Ezek a cookie-k információkat gyűjtenek a felhasználó weboldalhasználatáról, például, hogy mely oldalakat látogatja leggyakrabban, vagy milyen hibaüzenetet kap a weboldalról. Ezek a cookie-k nem gyűjtenek a látogatót azonosító információkat, vagyis teljesen általános, névtelen információkkal dolgoznak. Az ezekből nyert adatokat a weboldal teljesítményének javítására használjuk. Ezen típusú cookie-k élettartama kizárólag a munkamenet idejére korlátozódik.
Amennyiben Ön nem fogadja el a cookie-k használatát, akkor bizonyos funkciók nem lesznek elérhetőek az Ön számára. A cookie-k törléséről bővebb tájékoztatást az alábbi linkeken találhat: