A SZÁLLÍTÁSI HATÁRIDŐ HOSSZABB A VÁRTNÁL? ÍGY JÁRJON EL WEBSHOPJA, HA KÉSIK A TERMÉK!

A webshop termékei között válogató vásárló döntését az is befolyásolja, hogy azok mennyi idő alatt érkeznek meg hozzá.

Minden, a szállítási határidőt befolyásoló tényezőről tájékoztatni kell a fogyasztót. A szállítási határidő függhet az adott szállítási módtól is, ezért célszerű kitérni arra, hogy az egyes szállítási módok esetében mennyi idő alatt kapja meg a terméket a fogyasztó. A készlethiányos termékek esetében is külön érdemes tájékoztatni a megrendelőt arról, mikorra várható annak megérkezése.

Előfordulhat, hogy vállalkozása a fogyasztó részére megadott határidőhöz képest csak később tudja eljuttatni a terméket. Hogyan kezelje ezt a helyzetet szabályosan a fogyasztó felé?

Legkésőbb 30 nap alatt kell teljesíteni a termék kiküldését

Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:220. § (1) bekezdése akként rendelkezik, hogy „Ha az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, a felek eltérő megállapodásának hiányában, az eladó a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a vevő rendelkezésére bocsátani a dolgot.

A fenti rendelkezés tehát azt jelenti, hogy a fogyasztók részére legkésőbb 30 napon belül kell teljesíteni a termék kiküldését.

Nincs készleten a megrendelt termék, és később kapom meg mint amit a vásárlónak mondtam. Hogy járjak el?

Erre is van megoldás, hiszen a fenti jogszabályszöveg az “eltérő rendelkezés hiányában” fordulattal azt mondja, hogy a felek közös megegyezéssel megállapodhatnak eltérő teljesítési határidőben.

Tehát, ha késve érkezik meg a termék webáruházába, akkor Önnek – egyébként a rendelés leadásától számított legkésőbb 30 napon belül – tájékoztatnia kell a vásárlóját a tényleges várható szállítási határidőről, valamint “nyilatkoztatni” kell arról, elfogadja -e a módosított szállítási határidőt, vagy inkább eláll a szerződéstől. Amennyiben elfogadja a fogyasztó a későbbi teljesítést, és visszaigazolja a módosított szállítási időt, akkor szabályosan jártak el.

A vásárlóm eltűnt, nem jelez vissza, elfogadja-e a hosszabb teljesítési határidőt!

Előfordulhat, hogy a megrendelt termék várható szállítási határidejéről ugyan tájékoztatta vásárlóját, de nem igazolja vissza, hogy azt elfogadja-e vagy sem. Ne felejtse el, hogy ebben az időszakban élhet elállási jogával a vásárlója, melyet jeleznie kell neki, ezért a vásárló visszajelzésére érdemes várni.

Amennyiben a tájékoztatástól számítva a várakozási idő eredménytelenül telt el, a megrendelés törlése előtt – amennyiben előre fizetett vásárlója – célszerű megkísérelni a kézbesítést, és amennyiben nem veszi át a terméket, felmondható a szerződés, a kifizetett vételárat pedig vissza kell részére fizetni. 

 

Oldja meg végleg!

Tegye rendbe most a webshopja ÁSZF-ét, hogy az megfeleljen a májusi jogszabályváltozásoknak, és használja ki a Fogyasztó Barát minden funkcióját!

Iratkozzon fel a hírlevélre!

Ha Ön is szeretne a webshopokat érintő jogszabályváltozásokról értesülni, és ehhez hasonló összefoglalót kapni, iratkozzon
fel a hírlevelünkre!

Töltse ki adatait

Generálja a dokumentumokat

Fogyasztó Barát - beágyazó kódok

Illessze be a kódokat a webshopjába

Nincs több dolga vele

Általános Szerződési Feltételek

Adatkezelési Tájékoztató

Képes Fogyasztói Tájékoztató

Automatikusan frissül