A digitális tartalom és az elállás
Ez a bejegyzés azoknak a webáruházaknak szól, akik digitális tartalmat
Az elállásra vonatkozó jogszabályok elég részletesek, és mi is már több bejegyzésben is foglalkoztunk velük. Ebben az írásban viszont jöjjön néhány gyakorlati tanács arra az esetre, ha elállna a vásárlója!
1.Az elállás szabályai, feltételei körében a tájékoztatás terjedjen ki arra is, hogy a fogyasztónak hova kell visszaküldenie a terméket! A fogyasztó köteles a webáruház által megadott helyre teljesíteni visszaküldést.
2. Az elállás Korm. rendeletben meghatározott szabályaitól csak a fogyasztó javára lehet eltérni! Bizalomnövelő, vásárlást ösztönző, ha a jogszabály szerinti 14 nap helyett egy hosszabb elállási időt biztosít a webáruház a fogyasztó számára, vagy, ha olyan termékekre is kiterjeszti az elállási jogot amelyekre a jogszabály alapján nem kellene.
3. A fogyasztó elállását a webáruház köteles visszaigazolni. Nem elegendő telefonon, írásban kell azt megtenni.
4. Azt, hogy a csomagolás felbontása nem zárja ki az elállási jog gyakorlását szinte már minden webshop üzemeltető tudja! Ha van olyan terméke azonban, melynek egyes védő csomagolásainak eltávolítása nem szükséges a kipróbáláshoz, akkor célszerű a vásárlójának erre felhívnia figyelmét. A jogszabály ugyan nem írja elő de hasznos lehet ha figyelmezteti a webáruház a fogyasztót arra, hogy az adott termék esetén mi az amire figyeljen annak átvétele után az elállási időszak alatt (pl. ne mossa ki, ne szedje szét stb.), ezzel elkerülve az olyan kisebb károkat, amelyek megnehezítik a termék későbbi eredeti áron történő értékesítését.
5. Amennyiben olyan terméket is értékesít webáruháza, mely az elállás alóli kivételek közé tartozik, célszerű ezekre felhívni a fogyasztók figyelmét. Az egyes kivételeknél, pl. higéniai terméknél külön fel lehet hívni a vásárló figyelmét arra, hogy mely csomagolás eltávolítása az, amely már kizárja az elállási jog gyakorlását! ( tehát például a doboz felbontása még nem, de a védőfólia megsértése már igen!)
Tegye rendbe most a webshopja ÁSZF-ét, hogy az megfeleljen a májusi jogszabályváltozásoknak, és használja ki a Fogyasztó Barát minden funkcióját!
Ha Ön is szeretne a webshopokat érintő jogszabályváltozásokról értesülni, és ehhez hasonló összefoglalót kapni, iratkozzon
fel a hírlevelünkre!
Ez a bejegyzés azoknak a webáruházaknak szól, akik digitális tartalmat
A fogyasztó elállása esetén a webáruháznak nemcsak kötelezettségei, hanem jogai
Az év vége felé sok webáruház kínálja kedvezményesen termékeit, és