A digitális tartalom és az elállás
Ez a bejegyzés azoknak a webáruházaknak szól, akik digitális tartalmat
Több olyan webshoppal is lehet találkozni, aki kiírja oldalára, hogy a termékeikre 100 % garanciát vállalnak.
Mi ezzel a gond? Miért kerüljük az ilyen és ehhez hasonló vásárlót csalogató mondatokat?
A garancia szó nem jogi kifejezés, annak ellenére, hogy a jogszabály szerinti jótállásra szoktuk használni a hétköznapokban, és a vásárlók is biztosan ismerik.
Önnek, mint webáruház tulajdonosnak azonban jogszabályi kötelezettsége a jótállás fogalmának használata és annak szabályainak ismertetése a vásárlók számára. A jótállás, a kellékszavatosság fogalmak pontos meghatározását, a szabályok érthető leírását azért írja elő a jogszabály, hogy a fogyasztó számára a fogalmak közötti különbség egyértelmű legyen, és azok szabályait is megismerje.
A fenti mondat, és az ahhoz hasonló kiírás továbbá – fogyasztóvédelmi szempontból – alkalmas arra, hogy megtévessze a vásárlókat, hiszen úgy tűnhet, hogy a webshop saját kedvezménye a jótállás, nem pedig jogszabályi kötelezettsége.
A Fogyasztóvédelmi Hatóság minden ilyen esetben megállapítja, hogy “A vállalkozás által közölt, szavatossággal és jótállással kapcsolatos félrevezető tájékoztatás megtéveszti a fogyasztót, és olyan ügyleti döntés meghozatalára készteti, amit egyébként nem hozott volna meg.”
Tegye rendbe most a webshopja ÁSZF-ét, hogy az megfeleljen a májusi jogszabályváltozásoknak, és használja ki a Fogyasztó Barát minden funkcióját!
Ha Ön is szeretne a webshopokat érintő jogszabályváltozásokról értesülni, és ehhez hasonló összefoglalót kapni, iratkozzon
fel a hírlevelünkre!
Ez a bejegyzés azoknak a webáruházaknak szól, akik digitális tartalmat
A fogyasztó elállása esetén a webáruháznak nemcsak kötelezettségei, hanem jogai
Az év vége felé sok webáruház kínálja kedvezményesen termékeit, és