A digitális tartalom és az elállás
Ez a bejegyzés azoknak a webáruházaknak szól, akik digitális tartalmat
A Shopify és a YouTube közösen elindítja a YouTube Shopping szolgáltatást. A funkció többféle lehetőséget kínál az élő videómegosztás közben történő vásárláshoz, hogy a felhasználók közvetlenül a YouTube webhelyén vásárolhassanak termékeket.
A Shopify sok új felhasználót szerzett a járvány során, és az utóbbi időben az influencer piacra is kezd betörni. Az élő vásárlás, ahol a felhasználók élő videóközvetítés közben vásárolnak, leginkább Ázsiában népszerű. Európában ez a módszer még nem terjedt el széles körben.
A YouTube Shopping segítségével a felhasználók termékeket vásárolhatnak a Shopify kereskedőktől, miközben videót vagy élő közvetítést néznek a YouTube-on. A teljes fizetési folyamat szintén a YouTube platformján keresztül zajlik majd. A funkció már világszerte elérhető, de a használatához a kereskedőknek legalább 1000 feliratkozóra van szükségük a YouTube-on.
A kereskedők megjelölhetik a termékeket az élő közvetítésben, illetve megjeleníthetik a termékek listáját a videók alatt. A YouTube stúdióban a „Vásárlás” címkén keresztül kezelhetik, hogy mely termékek jelenjenek meg. Az alkotók hozzáadhatnak egy „Üzlet” lapot is YouTube csatornájukhoz.
Minden termékinformáció, például név, ár és készlet szinkronizálva van a Shopify katalógusával. Ha egy termék kifogyott, így már nem elérhető a Shopify webáruházban, akkor az a YouTube felületéről is eltűnik.
Ahogy fentebb is említettük, a Shopify az utóbbi időben az influencer piacra összpontosít. Idén tavasszal a szoftvercég megvásárolta a Dovetale nevű influencer marketing startupot, és elindította saját, tartalomgyártók számára készített összekapcsoló eszközét.
„A kereskedelem mára többcsatornás, a YouTube pedig a világ egyik legbefolyásosabb csatornája” – nyilatkozta Kaz Nejatian, a Shopify termékért felelős alelnöke. „A Shopify új YouTube-integrációja alapjaiban fogja megváltoztatni a független márkák lehetőségeit a tartalomgyártói gazdaságban.”
Habár Ázsiában fellendült az élő vásárlás, Európában ez még nem túl elterjedt. Egy holland felmérés szerint a fogyasztók mindössze 13%-a vett részt élő vásárlásban az elmúlt évben.
A YouTube jelenleg több mint 2 milliárd havi felhasználóval rendelkezik. A versenytársuk, a TikTok, amely népszerűsége és nézési ideje tekintetében megelőzi a YouTube-ot, tavaly év végén elindította saját élő vásárlási eszközét Európában. Azonban a cég megszakította a nyugati piacra való betörését, miután az kiábrándító eredményeket hozott. Egy alkalmazott azt mondta a Financial Times-nak: „Egyszerűen a piac még nincs ott.„
Forrás
https://ecommercenews.eu/shopify-and-youtube-launch-youtube-shopping/
Tegye rendbe most a webshopja ÁSZF-ét, hogy az megfeleljen a májusi jogszabályváltozásoknak, és használja ki a Fogyasztó Barát minden funkcióját!
Ha Ön is szeretne a webshopokat érintő jogszabályváltozásokról értesülni, és ehhez hasonló összefoglalót kapni, iratkozzon
fel a hírlevelünkre!
Ez a bejegyzés azoknak a webáruházaknak szól, akik digitális tartalmat
A fogyasztó elállása esetén a webáruháznak nemcsak kötelezettségei, hanem jogai
Az év vége felé sok webáruház kínálja kedvezményesen termékeit, és