A digitális tartalom és az elállás
Ez a bejegyzés azoknak a webáruházaknak szól, akik digitális tartalmat
A webshop sikerességét jelentősen segíti, ha számunkra, illetve a vásárlók számára is a legjobb logisztikai partnert választjuk. Vásárlóink azon keresztül ítélik meg a webshopot is, hogy milyen élményt nyújt nekik a csomagátvétel, ettől függ, hogy mennyire lesznek elégedettek. Nézzük, milyen szempontokat érdemes megfontolnunk.
Futárhoz igazítani az életünket egyre kényelmetlenebb, különösen, ha több csomagot fogadnánk naponta. Napi egy csomag átvétele még talán kezelhető, de ha több helyről rendel a vásárlónk, előfordulhat, hogy egy-egy nap akár 4-5 csomag is házhoz érkezhet és különböző futárcégek ugyanazon a napon, különböző időpontokban szállítják ki a vásárolt termékeket. Ilyenkor pedig már nagyon nem kényelmes hozzájuk igazodni, azt várni egész nap, hogy mikor csönget a futár.
Egyre többet vásárolunk online, emiatt rohamosan nő az OOH (Out of Home) kiszállítás népszerűsége, vagyis amikor házon kívül, egyéb helyszínen kapjuk meg rendelésünket. Ennél az átvételi módnál több nap áll rendelkezésünkre, hogy amikor nekünk kényelmes, akkor menjünk el az átvevőpontra. A csomagautomaták (betűszóval APM, Automated Parcel Machine) esetében ez kiegészül azzal, hogy nem kell nyitvatartási időhöz sem igazodnunk, hiszen kültéri APM-ek esetén a nap minden órájában elérhető a szolgáltatás, ráadásul olyan forgalmas helyszíneken találhatók, amik amúgy is útba esnek.
A folyamatosan növekvő hálózat miatt olyan kényelmes már a csomagautomaták elérése, mintha a saját postaládánkban kezelnénk csomagküldeményeket. Ez pedig a csomagautomaták felé vonzza a felhasználókat.
A legnagyobb csomagautomata-hálózat júniusban már átlépte az 600 automatás álomhatárt és több mint 60 000 rekesszel rendelkezik, jelen van 200-nál több településen. Ezzel, nemcsak a rekeszszám, tehát kapacitása szempontjából a legerősebb, hanem a FOXPOST rendelkezik Magyarországon a legnagyobb és ráadásul gyártó független csomagautomata-hálózattal. Az idei év végére 850 automata a céljuk.
A GKID (korábban GKI Digital) webshopok között indított felmérése alapján 2021-ben is a FOXPOST lett a legjobbra értékelt csomagautomata szolgáltató Magyarországon.
Van néhány szempont, amit lényegesnek tartunk, amikor APM-eket összehasonlítunk. Prémium lokációkon van-e jelen? Könnyen elérhető-e, útba esik-e a vásárlók, felhasználók mindennapi tevékenységei során? Milyen szolgáltatások érhetők el? Csak átvenni lehet ott csomagot, vagy akár küldeni is lehet onnan? Elő lehet már otthon készíteni a csomagküldést? Milyen élményt nyújt a csomagautomata használata? Végül fontos a rekeszek mérete, hiszen egy nagyobb, több dimenziójában is 60 cm-es doboz már nem mindegyik szolgáltató automatájába fér be. Egyetlen csomagautomata rekeszeinek száma pedig azért lényeges, mert minél több rekesze van egy APM-nek, annál valószínűbb, hogy lesz üres rekesze, amikor a csomagunk tőlünk valakihez vagy épp hozzánk megérkezik. A FOXPOST augusztusban már több mint 60 000 rekesszel rendelkezik, így a legnagyobb csomagautomata-hálózatként messze előzi a versenytársakat.
Radikális változás történik, amit egyrészt hajt az, hogy óriási költségemelkedés várható a klasszikus házhoz szállításnál, hiszen a benzinár ott sokkal nagyobb arányban szerepel a költségkosárban.
Továbbá kapacitás szempontjából a csomagautomatákhoz a futárok egyszerre jóval több csomagot tudnak kiszállítani, mintha egyenként kellene a csomagokat célba juttatni. A járatszervezéseket nézve egy házhozszállításos jármű 100-150, míg a FOXPOST furgonok 800-1000 csomagot szállítanak el naponta.
Ezért csomagautomatába szállítani egyértelműen olcsóbb alternatívát jelent a házhozszállításhoz képest.
A környezettudatosság és fentarthatóság nagyon fontos szempontok, amiket nem érdemes figyelmen kívül hagynunk. Példaként említve a FOXPOST nagyon büszke rá, hogy a piacon a FOXPOST-os csomagoknak a legkisebb a karbonlábnyoma. Egy csomag házhoz szállítása Magyarországon átlagosan 1 kg károsanyag-kibocsátással jár, míg az üzleti modelljét a csomagautomata hálózatára építő FOXPOST-nál az egy csomagra eső szén-dioxid kibocsátásuk országosan 31 dkg, Budapesten az elektromos autójuknak is köszönhetően ennél is alacsonyabb.
Fontos újdonság, hogy az automaták nem csak egy végpontot jelentenek, ahol a kiszállítók leteszik az árut. A FOXPOST csomagautomatáknál feladni is lehet, és erre magánszemélyek is használhatják, továbbá automatából házhoz is lehet küldeni csomagot. Egy kis webshop egyetlen rekeszben fel tud adni annyi csomagot, amennyi belefér az adott rekeszbe. Nem kell várnia, hogy megjöjjön a futár.
Egyre fontosabb az ügyfeleink szemszögéből a visszaküldés lehetősége. Rengeteg olyan helyzet adódik, amikor átvétel után a vásárló nem elégedett a megérkezett áruval. Ilyenkor fontos megoldás, hogy bármelyik webshopban vásárolt terméket, függetlenül attól, hogy melyik cég szállította ki, vissza lehessen küldeni, hogy ezáltal is növeljük az ügyfélelégedettséget.
Reméljük, hogy a fenti szempontok és konkrét példák segítséget nyújtanak, hogy céljaidhoz igazodva a legjobb logisztikai partnert tudd választani és ezzel is növelhesd webshopod sikerességét.
Ez a bejegyzés azoknak a webáruházaknak szól, akik digitális tartalmat
A fogyasztó elállása esetén a webáruháznak nemcsak kötelezettségei, hanem jogai
Az év vége felé sok webáruház kínálja kedvezményesen termékeit, és
Tegye rendbe most a webshopja ÁSZF-ét, hogy az megfeleljen a májusi jogszabályváltozásoknak, és használja ki a Fogyasztó Barát minden funkcióját!
Ha Ön is szeretne a webshopokat érintő jogszabályváltozásokról értesülni, és ehhez hasonló összefoglalót kapni, iratkozzon
fel a hírlevelünkre!