Elállás: Mikor tarthatja vissza az össszeget a webshop?
A fogyasztó elállása esetén a webáruháznak nemcsak kötelezettségei, hanem jogai
Már sokszor beszéltünk arról, hogy mennyire fontos a látogatók tájékoztatása és edukálása, és hogy egy weboldalnak hogyan érdemes kinéznie. De a GYIK-ről még nem beszéltünk. Nézzük, hogyan támogatja az eladásokat?
A Gyakran Ismételt Kérdések nagyon fontos eleme egy weboldalnak, legalábbis ha annak eladás a célja. Mivel a GYIK-be ki vannak gyűjtve a leggyakrabban előforduló kérdések. Ennek köszönhetően a tájékoztatás egyik legegyszerűbb és legkézenfekvőbb módja. Egyrészt rengeteg energiát spórolhatsz azzal, ha összegyűjtöd őket, mert több későbbi munkát spórolsz magadnak. Másrészt, pont emiatt, egy telefonon és online beérkező kérdésekből összerakott GYIK az egyik legjobb, ingyenes módja annak, hogy megismerd a közönséged. Anélkül, hogy bármilyen marketingkutatást végeznél. Hiszen így látod, hogy milyen bizonytalanságok merülnek fel náluk a termékeddel vagy szolgáltatásoddal kapcsolatban. Olyan kérdések is megjelenhetnek, melyek miatt hezitálnak a vásárlóid. Vagyis a vásárló jelöltjeid. Ezért a kérdések összegyűjtése, átgondolása, elemzése nagyon hasznos.
De persze nem csak a kérdések összegyűjtése és feldolgozása számít. Publikáld a GYIK-et és a válaszokat a weboldaladon, erre legalább négy okod van:
Nézzük, hogy mi lehet a 4 legfontosabb okod arra, hogy legyen Gyakran Ismételt Kérdések funkció az oldaladon, ráadásul jól látható helyen!
Már több bejegyzésünkben említettük, hogy az online világban, ha eladásról van szó, akkor a bizalom megszerzése az első számú küldetésed. Az emberek nagyrészét az érdekli a legjobban, mielőtt bármit is vásárolna, hogy az eladó megbízható-e. Ehhez pedig nem csak az elérhetőségnek, az Általános Szerződési Feltételeknek, és más, főleg jogi feltételek miatt fontos tájékoztatórendszernek kell meglennie. Hanem minden olyan dolognak, amely információt nyújt a látogató számára a termékről. Minél több információhoz jut a látogató, annál inkább megnyugszik, hogy biztos kezekben van. Te nem pont ugyanezt csinálod, mikor online vásárolsz?
A bizalomépítéssel függ össze az online marketing alfája és omegája: az edukálás. Minél több olyan dolgot meg kell tudnia a vásárlódnak a termékedről vagy szolgáltatásodról, ami megnyugtathatja őt, ha bizonytalan. Vagy amiből megtudja, hogy hogyan használja, vagy mit tegyen, ha nem működik, hogyan történik a szállítás, stb. Minden egyes alaposan átgondolt termékleírással, aloldallal ezt teszed: edukálod őt. A Gyakran Ismételt Kérdések pedig ennek egy formája. Ne hagyj ki egy lehetőséget sem az információadásra, mert ez az online világ. Itt a tudás ad bizalmat, a bizalom pedig vásárlást.
2021-ben egy nagy ívű kutatás során megkérdezett internetezők 78%-a állította, hogy vásárlás előtt tájékozódott a neten az adott üzletről, vagy webáruházról, külön rá is keresett. Az emberek közel 80%-a szívesebben vásárol olyan helyen, ahol rögtön fel vannak tüntetve a számára fontos információk, például az értékelések, vagy a szállítási infók. Ez mutatja, hogy a GYIK feltüntetése, sőt, szem előtt való elhelyezése milyen sokat számíthat kosárelhagyások esetében is.
Mert a kosárelhagyások leggyakoribb oka a bizalmatlanság, mely a várt, de fel nem tüntetett információk hiányából fakad.
A Gyakran Ismételt Kérdések nem csak a látogatóból vevőszerzés szempontjából számíthat. A látogatók tájékoztatásával rengeteg energiát, és sok időben és pénzben mérhető munkaórát spórolhattok. Hiszen nem fognak ugyanazzal a kérdéssel napi vagy heti szinten többen keresni.
Ha úgy döntöttél, hogy szeretnéd feltüntetni a GYIK-et a webáruházadban, akkor van egy jó hírünk: mi már mindent előkészítettünk neked! Keresd a Fogyasztó Barát oldalán a GYIK szolgáltatást, és tudj meg mindent erről a lehetőségről!
Tegye rendbe most a webshopja ÁSZF-ét, hogy az megfeleljen a májusi jogszabályváltozásoknak, és használja ki a Fogyasztó Barát minden funkcióját!
Ha Ön is szeretne a webshopokat érintő jogszabályváltozásokról értesülni, és ehhez hasonló összefoglalót kapni, iratkozzon
fel a hírlevelünkre!
A fogyasztó elállása esetén a webáruháznak nemcsak kötelezettségei, hanem jogai
Az év vége felé sok webáruház kínálja kedvezményesen termékeit, és
Az elállási jog az egyik legfontosabb fogyasztói jog az online