A digitális tartalom és az elállás
Ez a bejegyzés azoknak a webáruházaknak szól, akik digitális tartalmat
Az Árrendelet azt az esetet is szabályozza, ha a termék 30 napnál rövidebb ideje van a forgalomban. Ez esetben a korábbi ár a leértékelés közzétételét megelőző, legalább 15 napos időszakban alkalmazott legalacsonyabb ár.
Ez tehát azt jelenti, hogy a 15 napnál kevesebb ideje értékesített termékeket nem lehet akciózni.
Új terméket tehát nem lehet egyből akciósan árusítani, ilyen esetben “bevezető árként” lehet csak feltüntetni az árat. Azonban érdemes arra odafigyelni, hogy ha egy terméket bevezető áron árusítják, akkor ez a bevezető ár fog korábbi árnak számítani, ezért ehhez képest kell akciózni majd, ha be szeretnénk tartani a szabályokat.
Fontos felhívni a figyelmet arra, hogy a fenti szabályt üzletenként kell alkalmazni, azaz ha egy vállalkozás egy webáruházában már forgalmazta az adott terméket, de egy másikban újként kerül be, akkor csak értelemszerűen ez utóbbi áruházában alkalmazható a 15 napos szabály.
Nem tekinthető újonnan bevezetett termékeknek a szezonális termékek, azaz ha az eladó bizonyos termékeit megszakítással értékesíti, az év bizonyos időszakában. Ezekre az általános szabályok vonatkoznak.
Tegye rendbe most a webshopja ÁSZF-ét, hogy az megfeleljen a májusi jogszabályváltozásoknak, és használja ki a Fogyasztó Barát minden funkcióját!
Ha Ön is szeretne a webshopokat érintő jogszabályváltozásokról értesülni, és ehhez hasonló összefoglalót kapni, iratkozzon
fel a hírlevelünkre!
Ez a bejegyzés azoknak a webáruházaknak szól, akik digitális tartalmat
A fogyasztó elállása esetén a webáruháznak nemcsak kötelezettségei, hanem jogai
Az év vége felé sok webáruház kínálja kedvezményesen termékeit, és