Elállás: Mikor tarthatja vissza az össszeget a webshop?
A fogyasztó elállása esetén a webáruháznak nemcsak kötelezettségei, hanem jogai
Az About You, a német viszonteladó közzétette a második negyedéves eredményeit. A cég éves növekedése az több, mint 50 százalékos, ez főként a B2B (Business to Business) szolgáltatásuknak köszönhető, mivel a saját divatáguk milliós veszteségeket generál.
Az About You Németországban 2014-ben egy Collins nevű e-kereskedelmi projektből emelkedett ki az Otto Group e-kereskedelmi óriás égisze alatt.
Idén lettek elérhetőek az About You részvényei a nyilvánosság előtt, annak hatására, hogy a pandémia miatti lezárások eredményezte veszteségeket ellensúlyozhassák a külső befektetők segítségével.
Nemrég jelentette be az About You a további terjeszkedését a dél-európai (pontosabban Olaszország, Görögország és Portugália) piacokon.
A német vállalat árbevétele elérte a 395.6 millió eurót a második negyedévben. Az év első felében több, mint 60 százalékkal növekedett az árbevételük, így elérve a 817 millió eurót.
Az 50 százalékos növekedés éles kontrasztban van a kamatok, az adózás és az értékcsökkenési leírás előtti eredménnyel (EBITDA), mely összesen 13 millió euró veszteséget jelent, ez a kiesés hasonló a tavaly elért számokhoz (12,9 millió euró veszteség).
Amikor megtekintjük a divat szegmenst, az eladások a fő régiókban (Németország, Ausztria és Svájc) így is elérték a bruttó 7.8 millió eurós profitot. Az előző évben ez a szám gyümölcsözőbb 8.6 millió euró volt.
A további európai piac több mint 24 millió eurós veszteséget szenvedett, ez majdnem 7 millió euróval több, mint az előző évben. A jelenlegi dél-európai terjeszkedés -ebből kifolyólag úgy tűnik, hogy nyomot hagyott a cég eredményein.
A divat kiskereskedelmi veszteségeit azonban ellensúlyozza az Abou You sikeres B2B (Business to Business) ágazata, amely a felhő alapú szolgáltatásokat és a TME név alatt futó disztribúciós központokat nyújt az online kiskereskedőknek. A részleg elképesztő 181 százalékos növekedéssel 39.5 millió eurós profitot generált a második negyedévben.
Az árbevétel egy sokkal szerényebb értéket mutat, mely 6 millió euró. Ebből jól látszik, hogy az About You profitja főként a B2B (Business to Business) ágazatuktól függ.
Tarek Müller társ-vezérigazgató az alábbit nyilatkozta:
“Készen állunk, hogy kielégítsük a csúcsigényt a 2021/2022-es őszi/téli évszakokban, mely úgy kezdődött, ahogy terveztük. Biztosak vagyunk benne, hogy elérjük a közelmúltban frissített egész évre vonatkozó árbevételi iránymutatásunkat.”
(Forrás: ecommercenews.eu)
A fogyasztó elállása esetén a webáruháznak nemcsak kötelezettségei, hanem jogai
Az év vége felé sok webáruház kínálja kedvezményesen termékeit, és
Az elállási jog az egyik legfontosabb fogyasztói jog az online