Black Friday és karácsonyi akciók a webshopokban – ezekre kell figyelni!
Az év vége felé sok webáruház kínálja kedvezményesen termékeit, és
A Fogyasztó Barát célja a fogyasztóvédelem, az ehhez kapcsolódó jogszabályok érthető bemutatása, az általános edukálás. Ezzel pedig azt is szeretnénk elérni, hogy a vállalkozások is biztonságban tudják magukat!
A Fogyasztó Barát küldetése egyszerű, mégis komplex, ahogy a szolgáltatásunk is. Szeretnénk, hogy a vállalkozóknak ne kelljen aggódniuk a fogyasztóvédelem és az őket ellenőrző hatóságok miatt, erre kidolgoztunk egy egyszerűen használható rendszert.
Küldetésünknek tekintjük azt is, hogy az interneten vásárlók biztonságban érezzék magukat: megváltozzon a témával kapcsolatos gondolkodás. Hiszen a köztudatban még nem teljesen terjedt el, hogy az interneten vásárolni biztonságos, a webáruházak működését alapos jogi szabályozás befolyásolja, ezért a vásárlóknak nem kell aggódniuk. Például amiatt, hogy nem cserélik ki a terméket, vagy az egyszerűen meg sem érkezik.
A fogyasztók bizalma pedig fontos a webáruházaknak, ahogy a saját biztonságuk is. Az általunk kidolgozott rendszer garantálja, hogy nem kell hosszas utánajárás és rengeteg költség ahhoz, hogy megfeleljenek a törvények által előírt feltételeknek. És azt is garantálja, hogy a jogszabályok szerinti tájékoztató friss, naprakész, szakmailag megfelelő lesz, így semmilyen bírságtól nem kell tartaniuk.
A Fogyasztó Barát komplexitása a mögötte felépített tudásban és tartalomban rejlik, illetve azokban a plusz funkciókban, melyekkel együttesen a vásárlói élményt és a bizalmat növeljük. Egyszerűségét pedig a könnyű használat, átláthatóság, és a könnyen megérthető tartalmak biztosítják.
A Fogyasztó Barát az országban elsőként kidolgozta a dinamikusan frissülő Általános Szerződési Feltételeket. Az általunk biztosított ÁSZF-et ügyvédek írják. Vásárlás és telepítés után, ameddig az előfizetés tart, addig az ÁSZF minden jogszabályváltozáskor automatikusan frissül.
Így kis anyagi befektetéssel biztonságban tudhatja magát minden webáruháztulajdonos, aki használja a rendszert. Nem kell aggódnia azon, hogy ért-e a joghoz, nem kell külön ügyvédet fogadni, vagy épp attól félni, hogy egy-egy jogszabályfrissítés után naprakész-e az ÁSZF.
Ezt a fő szolgáltatást egészítettük ki Adatvédelmi tájékoztatóval, impresszummal, egy szintén bizalomnövelő külső, független értékelőrendszerrel, valamint a szállítási és a fizetési módokat jelző információkkal.
ÁSZF, fogyasztóvédelem, GDPR- hogy is van ez?
Az ÁSZF-ről már sok szó esett a bejegyzésben. Az Általános Szerződési Feltételeket minden webáruháznak fel kell tüntetnie a weboldalán. Ezek a eladó és a vásárló egyezségének feltételei, az adott oldalról történő internetes vásárlás keretei. Ez a szabályozás köti és védi mind a vásárlót, mind pedig a webáruházat.
A kelleténél jóval kevesebb webáruház tulajdonos van tisztában azzal, hogy az online térben zajló kereskedelemre kiemelten figyelnek a hatóságok. Szoftveres módszerekkel vizsgálják a webáruházak ÁSZF-ét, és nagyon nagy arányukat szabálytalannak minősítik.
Ennek elkerülése céljából jött létre az ügyvédek által összeállított, könnyen telepíthető és használható, automatizált ÁSZF-ünk.
Sokat hallani manapság is a GDPR-ról is. Ez hogyan kapcsolódik hozzánk, illetve a webáruházakhoz? A General Data Protection Regulation azaz Általános Adatvédelmi Rendelet lényege, hogy a természetes személyek adatait védi. Ezzel összefüggésben minden webáruháznak kötelessége előzetesen tájékoztatni a felhasználót arról, hogy hogyan kezeli az adatait. Mi az adatkezelés célja, kik jutnak hozzá az adatokhoz, és persze mely adatokról van szó? A felhasználó pedig kérheti az adatai törlését is. Ezért van szükség adatkezelési tájékoztatóra.
Szolgáltatásunk abban segít, hogy annak, aki nálunk előfizet, ne kelljen ezek miatt a jogi keretek miatt aggódnia. És még miben? Nézzük!
Egyszerűen. Egy előfizetés keretében szert lehet tenni a sokat emlegetett dinamikus ÁSZF-re, mely widget, EMBED, HTML vagy PDF formátumban is használható. Annak, aki widget formátumot választ, elérhetővé válik a szolgáltatásunkhoz köthető ikonikus Fogyasztó Barát szerzetes figurával díszített ablak, mely érthetően, pontokba szedve tartalmazza a szerződési feltételeket. Elmagyarázza a fogyasztónak például az elállási jog működését, közérthetően tájékoztatja, hogy milyen esetben mihez van joga, mikor mit kell tennie.
Az Adatkezelési tájékoztatóval is hasonló a helyzet. Szolgáltatásunk használatával úgy teljesíted a GDPR rövdítésű hatályos rendelet előírásait, hogy közben letisztult és érthető formában tájékoztatod a fogyasztót. Például a személyes adatokkal kapcsolatos jogszabályról, a sütik működéséről és ezek összefüggéseiről. Ezzel eléred, hogy biztonságban érezze magát, bízzon benned.
A vásárló tehát gyorsan és pontosan tud informálódni nálad, emellett a Fogyasztó Barát felbukkanása megnyugtatóan hat számára. Azt kommunikálja neki, hogy figyelsz rá, biztonságban van, és azt is sugallod, hogy igényes vagy, hiszen energiát fektettél mindebbe. Ezek pedig brand szempontjából is fontosak.
A marketing sok mindent mér a leadek, vásárlók viselkedésével kapcsolatban. A kosárelhagyások okait,Fontos, marketing szempontú információ az is, hogy az érdeklődő a lehető legkorábbi pillanatban tájékoztatva legyen például a fizetési módokról és a szállítási lehetőségekről. A kosárelhagyások jelentős része azért történik meg egy-egy webáruházban, mert ezekkel az információkkal későn szembesül. Ez csalódottságot és bizalomnvesztést is okoz.
A harmadik fontos dolog pedig az értékelés. Az online marketingben rengeteg energiát fordítanak a szakemberek arra, hogy látható értékeléssekkel reklámozhassák a termékeket, mivel a sok kis csillagocska elképesztő pszichés hatással van az emberekre. Mivel tudat alatt még mindig kételkedve vásárolnak az interneten. Minden egyes visszajelzés, ami azt kommunikálja számukra, hogy biztonságosan vásárolhatnak és nem fognak csalódni, közelebb viszi őket a kosárhoz és a megrendelés gombhoz. Ezért nagyon fontos, hogy élni kell az olyan értékelési lehetőségekkel is, mint amilyet a Fogyasztó Barát widgete nyújthat számodra, és a vásárlód számára!
Éppen emiatt fejlesztettünk ki olyan tájékoztató formulákat a Fogyasztó Barát widgetben, amely ezekről a lehetőségekről nyújt információt. Ikonokkal felturbózva, könnyen átlátható, letisztult módon. Marketing szempontból ezeknek a funkcióknak is nagyon jelentős szerepe van. Ráadásul mindent megkaphatsz tőlünk egy csomagban. Nem kell külön kitalálni, lefejleszteni, gondolkodni, variálni.
Vállalkozóként tisztában vagyunk azzal, hogy milyen sok feladattal jár például egy új webáruház indítása, egy vállalkozás felépítésének kezdeti szakasza. Tudjuk, hogy mekkora segítség, ha például a fogyasztóvédelemmel kapcsolatos szabályozások mentén kötelezően kidolgozandó és feltüntetendő ÁSZF, és az Adatkezelési tájékoztató vár szinte készen, és nem kell vele fáradozni.
Azt is tudjuk, hogyha emellé egy látványos, de nem tolakodó, könnyen használható értékelőrendszert, vagy épp a legfontosabb információkat összegyűjtő widgetet is kapunk, akkor még több terhet vesznek le a vállunkról, és még az ügyfélélményt is növelik, közvetve az eladásainkat is segítik. Ezért vagyunk biztosak abban, hogy szolgáltatásunk óriási segítség mindenkinek, aki új webáruházat indít,
Aki nem biztos abban, hogy a webáruháza adatkezelési tájékoztatója, vagy az Általános Szerződési Feltételei megfelelőek és naprakészek. Ebben az esetben szükség lenne egy auditra, érdemes átnézetni egy ügyvéddel ezeket a dokumentumokat. Vagy előfizetni a Fogyasztó Barátnál, ahol azonnal beépíthető, automatikusan frissülő ÁSZF-et kap, így nem kell aggódnia a fogyasztóvédelem miatt.
A Fogyasztó Barát widget azt jelzi a vásárló számára, hogy a webáruház foglalkozik a fogyasztók biztonságával, figyel a vásárlóira. Büszkék vagyunk arra, hogy a Fogyasztó Barát jelképes figurája, sajátos stílusú és képi világú widget-e már összefolyt a vásárlók fejében a biztonsággal.
Az általunk nyújtott szolgáltatás emellett a vásárlói élményt is növeli. Egy tudatosan gondolkodó, felkészült vásárlónak– amilyen manapság az ideális vevő minden webáruházban- nagyon sokat számít például az is, hogy az oldalra lépve azonnal láthatja a szállítási módokat, illetve könnyen és gyorsan tud keresni a GYIK-ben.
Az ÁSZF és más tájékoztatók pedig könnyen érthetően megfogalmazva, gyakorlatiasan pontokra szedve érhetőek el.
Tágabb értelemben persze mindenkinek szüksége lehet ránk, aki használja az internetet, itt vásárol, mert az általunk nyújtott tudással valójában minden webáruháznak és minden fogyasztónak tisztában kellene lennie.
Mit nyújt tehát a Fogyasztó Barát? Jogi védőhálót, ezzel együtt biztonságot és bizalmat. A webáruháznak és a vásárlónak is. Ezzel együtt pedig az elköteleződés lehetőségét: folyamatosan vissza-visszatérő vásárlókat. Mi kell ehhez? Információ, letisztult formában, könnyen érthető tájékoztatás, melyre az internetes világban nagyon nagy szükség van!
Ha Önnek is gondot okoz a gyakran és sokszor áttekinthetetlenül változó jogszabályok követése, és a webshop ÁSZF-e jogszerűen tartása, akkor váltson most, használja a Fogyasztó Barát ÁSZF SABLON & GENERÁTORT! A rendszerrel a 2022. május 28-tól érvényes jogszabályok szerint tudja tájékoztatni a vásárlóit, a következő jogszabályváltozásoknál pedig már Ön helyett fog dolgozni, és automatikusan frissül!
Minimális szövegbevitellel (pl. a megrendelés menete), adatok megadásával (pl. cégadatok), és a program által felajánlott lehetőségek kijelölésével (pl. van-e regisztráció, a visszaigazolás módja, stb.) gyorsan és egyszerűen generálhatunk dokumentumokat PDF, HTML, WIDGET és EMBED formátumban. A beillesztő kód bemásolásával az ÁSZF megjelenik a webshopban, és minden jogszabályváltozáskor automatikusan frissül.
Tegye rendbe most a webshop ÁSZF-ét, várja felkészülten a májusi jogszabályváltozást, és használja ki a Fogyasztó Barát minden funkcióját!
Ha Ön is szeretne a webshopokat érintő jogszabályváltozásokról értesülni, és ehhez hasonló összefoglalót kapni, iratkozzon
fel a hírlevelünkre!
Az év vége felé sok webáruház kínálja kedvezményesen termékeit, és
Az elállási jog az egyik legfontosabb fogyasztói jog az online
Sokan úgy tudják, hogy az online értékesítés esetén akkor minősül